اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گازرسانی به ۲ روستای مرزی «قره‌دانگ» و «پشه‌لر» در گنبدکاووس

فرماندار گنبدکاووس از گازرسانی به دو روستای مرزی «قره‌دانگ» و «پشه‌لر» در ایام مبارک دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

گازرسانی به ۲ روستای مرزی «قره‌دانگ» و «پشه‌لر» در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهرستان گنبدکاووس از لحظ وسعت، بزرگترین شهرستان گلستان محسوب می‌شود و دومین شهرستان پرجمعیت استان معرفی شده است که این شهرستان به دو بخش مرکزی و داشلی‌برون تقسیم شده است و وحدت و یکپارچگی بین اقوام در این شهرستان زبانزد خاص و عام است به گونه‌ای که ۲۵ اقوام مختلف شیعه و سنی در صلح و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس در نشست با خبرنگاران استان تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر دو روستای مرزی «قره‌دانگ» و «پشه‌لر» در گنبدکاووس گازرسانی می‌شوند.

مهدی دهرویه با بیان اینکه ۸۱۲ پروژه در بخش صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تعداد ۱۵۱ پروژه در بخش جهاد کشاورزی، ۲۴ پروژه در بش صندوق کارآفرینی و امید، مخابرات ۱۶ پروژه، شرکت توزیع برق ۹ پروژه، شرکت گاز ۹ پروژه، بنیاد مسکن هشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) هفت پروژه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن شمال شرق ۶ پروژه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهار پروژه شرکت آب و فاضلاب چهار پروژه، منابع طبیعی چهار پروژه، آب‌ منطقه‌ای سه پروژه، تامین اجتماعی دو پروژه و دانشگاه گنبدکاووس یک پروژه که در مجموع یک‌هزار و ۷۱ پروژه در این شهرستان درنظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس درخصوص پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در ایام دهه فجر در این شهرستان ابراز کرد: بنیاد مسکن ۲۷ پروژه، شرکت توزیع برق هشت پروژه، آب و فاضلاب ۶ پروژه، شهرداری گنبدکاوس پنج پروژه، آب منطقه‌ای چهار پروژه، جهادکشاورزی یک پروژه، شهرک‌های صنعتی یک پروژه، راه‌آهن شمال شرق یک پروژه، کمیته امداد یک پروژه، راهداری حمل و نقل جاده‌ای یک پروژه و شرکت گاز یک پروژه در ایام فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

دهرویه از افتتاح ۸۴ پروژه عمرانی در گنبدکاووس خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام دهه فجر تعداد ۵۶ پروژه عمرانی در شهرستان گنبدکاووس کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۴۰ پروژه عمرانی در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد ۸۴ پروژه عمرانی افتتاح و تعداد ۵۶ پروژه قابل کلنگ‌زنی است.

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس تصریح کرد: ۱۱ پروژه شاخص گنبدکاووس شامل گازرسانی به روستاهای مرزی، احداث پست برق، احداث و تجهیز سلف سرویس دانشگاه گنبد کاووس، احداث گلخانه سبزی و صیفی، افتتاح زنجیره تولید تخم‌مرغ در جاده نفت، افتتاح تولید تخم‌مرغ و خوراک طیور در جاده نفت، طرح‌های خود اشتغالی، شرکت تعاونی بهاردشت خانه بهار، پرورش اسب رمضان‌زاده و عارفی، اجرای سیستم نوین آبیاری و خرید ۱۲۵ تراکتور کمباین است.

دهرویه گفت: موج‌های آبی گنبدکاووس یک اختلاف حقوقی بین شرکت سازنده وجود دارد این موضوع در حال بررسی است هدف ما این است کار به این زیبایی برای استان در حال انجام است به سرانجام برسد باید مجدد ورود کنیم ببینیم موانع چه چیزی است و آنها را از میان برداریم.

وی با بیان اینکه شهروندان گنبدکاووس در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب عمل کردند، افزود: خوشبختانه شهروندان گنبدکاووس در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی خوب عمل کردند امیدواریم به زودی شاهد ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در جهان باشیم.  

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس از واکسیناسیون ۹۵ درصدی شهروندان در دُز نخست کرونا خبر داد و گفت: دُز دوم ۸۵ درصد شهروندان تزریق کردند و ۸۱ درصد از جمعیت روستایی موفق به دریافت دُز اول کرونا شدند و ۶۸ درصد این افراد دُز دوم را تزریق کردند.

دهرویه خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد جمعیت عشایری شهرستان گنبدکاووس دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و ۴۷ درصد این افراد نیز موفق به تزریق دُز دوم واکسن کرونا شدند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول