اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

زنگ انقلاب در 110 هزار مدرسه کشور نواخته می‌شود/ تجلیل از ۳ هزار خانواده شهید

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام جزئیات برنامه‌های سازمان متبوعش به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: زنگ انقلاب در روز سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه در 110 هزار مدرسه کشور نواخته می‌شود.

زنگ انقلاب در 110 هزار مدرسه کشور نواخته می‌شود/ تجلیل از ۳ هزار خانواده شهید

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز(دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه) برگزار شد. 

نواختن زنگ انقلاب در ۱۱۰ مدرسه

فقیه با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های امسال منوط به شرایط کرونایی کشور است، بیان داشت: عمده برنامه های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر در ۲ بخش ملی و عمومی پیگیری خواهد شد.  نواختن زنگ انقلاب همزمان با ورود تاریخی حضرت امام به فرودگاه مهرآباد در ساعت ۹:۲۷ روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود. 

تعویض پرچم مزار شهدا در ۱۹ هزار گلزار

وی افزود: مراسم اهتراز پرچم جمهوری اسلامی، پرچم متبرک حرم امیرالمؤمنین و پرچم متبرک حرم امام حسین در بهشت زهرای تهران با حضور قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و سایر مقامات کشوری و لشکری همراه با تعویض پرچم مزار شهدا در بیش از ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا در روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود. 

عطرافشانی گلزار شهدا در ساعت ۱۴ روز ۱۴ بهمن 

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با اشاره به جزئیات برنامه مهمانی لاله ها اظهار داشت: آغاز مراسم مهمانی لاله‌ها همزمان با سالروز ولادت امام محمد باقر از ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور پیگیری خواهد شد. عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا به صورت نمادین در بهشت زهرا در همین روز با حضور رئیس بنیاد و ۲۳۶ هزار مزار شهدا در سراسر کشور انجام می شود.

برنامه ویژه در روستای چندار به خاطر تقدیم ۱۶ شهید

وی ادامه داد: همچنین عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به عنوان نماد شهری و گلباران گلزار شهدای روستای چندار استان البرز(تقدیم ۱۶ شهید) به عنوان نماد روستایی و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان در  اسلامشهر در این روز حسن ختام برنامه های مهمانی لاله ها خواهد بود. 

۳ هزار خانواده شهید تجلیل می‌شوند 

فقیه از تجدید عهد و بیعت کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران با امام راحل و شهیدان با حضور در مرقد مطهر حضرت امام در روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه طرح ولایت (دوره آموزشی معرفتی) در روز ۲۰ بهمن ماه ویژه هزار نفر از دانشجویان  ایثارگر و شاهد به صورت مجازی با حضور آیت الله مهدی رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی انجام می شود. از دیگر برنامه های این دهه در قالب طرح سپاس از سه هزار خانواده شهید با اولویت خانواده شهدای انقلاب‌، جانبازان و آزادگان در سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

اعزام ۳ هزار راوی و تکریم از خانواده شهدای سلامت  

وی گفت: عیادت از جامعه ایثارگری و جانبازان در آسایشگاه ها، تکریم و تجلیل از خانواده شهدای سلامت و کادر درمان، اعزام بیش از سه هزار راوی به حسینیه ها، مساجد، مدارس و دانشگاه ها، تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی «من سلیمانی‌ام» و رونمایی از کتاب هواییان حرم، رونمایی از کتاب صوتی فجرافرینان و شهدای دفاع مقدس‌ از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول