اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فاز نخست نیروگاه ۲۵ مگاواتی ماسال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

به گفته مجری طرح تولید پراکنده شرکت توزیع برق گیلان در صورت تأیید طرح اتصال به شبکه توسط شرکت توزیع نیروی برق، فاز اول پروژه نیروگاه ۲۵ مگاواتی شهرک صنعتی ماسال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست نیروگاه ۲۵ مگاواتی ماسال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن والی مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری فاز نخست نیروگاه ۲۵ واتی ماسال تا پایان سال جاری اظهار کرد: هدف از احداث این نیروگاه، در مرحله اول تأمین برق مصرفی موردنیاز شهرک صنعتی ماسال بوده که انرژی مازاد تولیدی نیروگاه پس از نصب تمامی واحدها می‌تواند موجب کاهش بار ترانس‌های پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ماسال شود.

وی بابیان اینکه برای احداث این نیروگاه با ظرفیت ۲۵ مگاوات در نظر گرفته‌شده افزود: به دلیل مشکلات مربوط به گازرسانی به شهرک صنعتی ماسال، در فاز اول تنها ۱/۵ مگاوات از نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری طرح تولید پراکنده شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به نصب سه دستگاه ژنراتور هرکدام به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات گفت: این نیروگاه قابلیت تولید هم‌زمان برق و حرارت را دارا بوده و توسط شرکت امیران در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع در حال احداث است و مدت کمتر از یک ماه فاز اول این پروژه قابل‌افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

گفتنی است که نیروگاه تازه احداث در مقایسه با نیروگاه‌های بزرگ حرارتی، سازگاری بیشتری با محیط‌زیست داشته و علاوه بر بالاتر بودن راندمان الکتریکی، امکان استفاده از راندمان حرارتی نیروگاه برای تأمین سیستم گرمایشی موردنیاز شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی را نیز دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول