اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمیسیون تلفیق باید با دولت هماهنگ باشد/ عدالت راه را برای خلق قدرت هموار می‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: اصلاحات اقتصادی کاری نیست که در طی یکی دو ماه به وقوع بپیوندد لذا باید تمام ظرفیت برای اتخاذ سیاست درست، بسیج شود و نقشه راه باید مدیریت تورم باشد.

کمیسیون تلفیق باید با دولت هماهنگ باشد/ عدالت راه را برای خلق قدرت هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: آیت صافی گلپایگانی در مدرسه علمی صدها فقیه تربیت کرد و در مسائل مهم و خطیر با دغدغه برای اقتدار نظام و رهبری عمر خور را سپری کرد.

وی گفت: ۱۲ بهمن ماه یادآور آغاز شکل گیری سیاسی با هویت اسلامی و دینی و مبتنی بر ارزش‌های والای قرآن و اندیشه سیاسی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نظام اسلامی در دوران غیبت امام عصر با الهام از مبانی مسلم عقلی و دینی با محوریت یک شخصیت تربیت یافته در مدرسه قرآن و مقام بالای علم و عدالت و بصیرت سیاسی و شناخت دقیق از امت اسلام شکل گرفت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: مدیریت، رهبری و زعامت جامعه اسلامی باید در دست شایسته ترین قرار گیرد. اگر جامعه قوی و قدرتمند می‌خواهیم که بر اصول قطعی علمی و معرفتی استوار باشد نخستین شرط آن است که در راس هرم قوی ترین فرد قرار گیرد. 

وی افزود: مسئله مدیرت جامعه امر خطیری است و باید در دست عالم به مسائل دین و جامعه باشد، بنیان نظام جمهوری اسلامی راه را برای دگرگونی عظیم در جهان اسلام هموار کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امام راحل این حقیقت را یافته بود که انسان و جامعه باید عزیز باشد و منبع عزت خدای سبحان است. حضرت امام(ره) عمر خود را در تحکیم با ذات اقدس الهی سپری کرد تا قیامش در راه خدا و برای امت اسلام عزت بیافریند. 

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه قرآن راه رسیدن به عزت را تبیین کرده است، گفت: پیشران حرکت برای رسیدن به خدا و عزت، عمل صالح است عمر امام در مسیر شناخت عمل صالح سپری شد. 

وی با اشاره به این‌که‌ امام دغدغه ای جز عمل صالح نداشت، اظهار کرد: ۱۴ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز یک جهاد بزرگ است و جهاد تبیین آغاز شد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام راحل ریشه‌های افول قدرت بزرگ را هدف قرار داد و امت اسلامی را با این ریشه ها آشنا و ارزش‌های والای اسلامی را تعریف کرد. 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه بازگشت به هویت اسلامی از اثرات انقلاب بود، گفت: امروز هم راه رسیدن به عزت عمل صالح است چنانکه این تحول عظیم دستاورد عمل صالح است. 

وی یادآور شد: معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا در سال‌های آغاز دهه ۸۰ در گزارش جریان انقلاب اسلامی و تاثیر آن در جهان اسلام را توضیح داده و گفته آنچه فقط یک شبکه حاشیه‌ای بود اکنون به یک نهضت مبارز که امت بزرگ اسلامی را تشکیل می‌دهند، تبدیل شده است لذا باید بدانیم که به رغم لشکرکشی‌ها به عراق و سوریه و تهاجم گسترده به لبنان این امت اسلامی شکل گرفته است. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این امت به هویت دینی و اسلامی خود بازگشته است، تاکید کرد: وحدت و انسجام امروز شکل گرفته و شاهد یک حرکت یکپارچه و منسجم هستیم. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم شناخت، توجه و برنامه ریزی برای امت را مورد تأکید قرار دادند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید براینکه پیشران این حرکت انقلاب اسلامی، ایران است افزود: صاحبان قدرت و اندیشه، نخبگان علمی و اقتصادی و مدیران ارشد کشور برای از همه ظرفیت‌ها برای افزایش اقتدار نظام بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه امنیت و عدالت‌خواهی راه را برای رسیدن به وحدت ملی افزایش می‌دهد، تصریح کرد: امنیت مرز نمی شناسد، برای حراست از امنیت باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد، تمام عزت ما مرهون عدالت نیروهای صالح و سردار سلیمانی ها است.  

وی با بیان اینکه عدالت راه را برای خلق قدرت هموار می‌کند، گفت: اصلاحات اقتصادی کاری نیست که در طی یکی دو ماه به وقوع بپیوندد لذا
باید تمام ظرفیت برای اتخاذ سیاست درست، بسیج شود و نقشه راه باید مدیریت تورم باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز مجلس در کمیسیون تلفیق تصمیمات مهمی می‌گیرد که البته باید با دولت هماهنگ باشد زیرا اجماع، راه را برای اصلاح هموار می‌کند. امروز وحدت قوا اقتضا می‌کند با نقشه راه علمی حرکت کنیم. 

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول