اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات حواشی شب گذشته «جهان‌آرا» در گفت‌وگو با مجری برنامه

مجری برنامه جهان‌آرا به ذکر جزییات بیشتری از برنامه زنده شب گذشته «جهان آرا» در شبکه افق پرداخت.

جزئیات حواشی شب گذشته «جهان‌آرا» در گفت‌وگو با مجری برنامه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شب گذشته در برنامه جهان‌آرا در شبکه افق، شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی معاونین امور زنان در دولتهای اعتدال و اصلاحات میهمان این برنامه بودند که پس از آنکه ارتباط تلفنی با کارشناس در حوزه زنان برقرار شد، این دو نفر برنامه زنده را ترک کردند. 

ثابتی مجری برنامه جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات این موضوع گفت: ماجرا از اینجا شروع شد که هفته گذشته به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن ما تصمیم گرفتیم در برنامه جهان‌آرا سیاست‌ها در حوزه زنان در سال‌های بعد از انقلاب را مرور کنیم. 

وی افزود: تصمیم ما ابتدا بر این بود تا در این باره مناظره برگزار کنیم و با خیلی از افراد تماس گرفتیم. خانم طیبه سیاوشی عنایتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم را دعوت کردیم که به ما گفتند دوست ندارم در این حوزه صحبت کنم. با خانم فاطمه قاسمپور نماینده اصولگرای مجلس فعلی تماس گرفتیم، ایشان اول پذیرفتند، اما بعد گفتند که مناظره نمی‌کنم و اگر برنامه یکطرفه باشد بنده حاضر به صحبت هستم. 

مجری برنامه جهان‌آرا اظهار داشت: در ادامه، با خانم الهه کولایی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم وخانم زهرا شیخی نماینده اصولگرای مجلس یازدهم تماس گرفتیم که هر دو گفتند ما تهران نیستیم.

وی اظهار داشت: در نهایت ما دیدیم که مناظره شکل نمی‌گیرد و ناچار شدیم با دو نفر از کارشناسان برنامه را روی آنتن ببریم. خانم‌ها فاطمه شجاعی و عاطفه خادمی دو میهمان برنامه ما بودند که مباحث را در برنامه مطرح کردند و نسبت به سیاست‌های دولت‌های پس از انقلاب در مورد زنان صحبت کردند و بیشتر صحبت‌های آنها هم انتقادی بود و نوک پیکان انتقاداتشان به سمت سه دولت کارگزاران، اصلاحات و اعتدال بود.

ثابتی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در این برنامه که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت صحبت‌های خانم فاطمه شجاعی بود که گفت در زمان خانم مولاوردی در معاونت امور زنان ریاست جمهوری نشستی برگزار شده که در آن نشست زنان تن‌فروش به رسمیت شناخته شدند و بنا شده برای آنها کارهایی انجام شود که این موضوع در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و بلافاصله خانم‌ها معصومه ابتکار، زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی بیانیه مشترکی صادر کردند که این بیانیه تند و بی‌پروایی بود و با حمله به برنامه گفتند ما خواستار حضور در برنامه هستیم.

وی افزود: بنده شخصا از این موضوع استقبال کردم چرا که می‌دانستم هر چه فضای بازتری باشد مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند و شخصا با مسئول شبکه افق و مسئولان سازمان صدا و سیما رایزنی کردم تا این کار انجام شود و مسئولان مربوطه هم کاملاً اعتماد کردند و گفتند مشکلی برای حضور این افراد در برنامه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در تماسی که با خانم ابتکار داشتیم ایشان زیر حرف خود زد و گفت که من نمی‌آیم و در برنامه شرکت نمی‌کنم و البته ما می‌دانستیم که خانم ابتکار نسبت به رسانه به ویژه رسانه‌های منتقد تا چه اندازه منفعل هستند و همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم ایشان در برنامه حاضر نشد.

وی اظهار داشت: با خانم زهرا شجاعی تماس گرفتیم گفتند من نمی‌آیم مگر اینکه خانم مولاوردی هم در برنامه حضور داشته باشد و ما گفتیم هیچ مشکلی وجود ندارد هم خانم مولاوردی حضور پیدا کنند و هم شما و این دو بزرگوار آمدند و در برنامه حاضر شدند.

ثابتی خاطرنشان کرد: قبل از شروع برنامه خانم زهرا شجاعی از تهیه کننده برنامه پرسید که میهمان حضوری دیگری که نیست. ما اعلام کردیم خیر. خانم شجاعی گفت میهمان تلفنی چطور؟ ما گفتیم میهمان تلفنی به فراخور بحث امکان دارد که داشته باشیم. یعنی اگر بحث‌ها به گونه‌ای باشد که به فردی اشاره شود و لازم باشد که آن فرد پاسخ دهد ما ممکن است که میهمان تلفنی داشته باشیم اما این هم قطعی نیست که نه خانم مولاوردی و نه خانم شجاعی اعتراضی نسبت به این موضوع نکردند. 

وی افزود: برنامه روی آنتن رفت. خانم‌ها زهرا شجاعی و مولاوردی توضیحات خود را در برنامه اعلام کردند و دوسوم وقت برنامه به حرف‌های خانم‌ها شجاعی و مولاوردی اختصاص یافت. از آنجایی که در صحبت‌هایشان دو سه بار اسم آوردند و به کارشناس قبلی اشاره داشتند و حتی گفتند ما از او شکایت خواهیم کرد تصمیم بر این شد تا خانم فاطمی شجاعی کارشناس برنامه قبلی حدود پنج تا ده دقیقه به صورت تلفنی در برنامه صحبت کند و در ادامه برنامه مجدد در خدمت خانم زهرا شجاعی و مولاوردی باشیم و حتی اگر وقت بود همانقدر که خانم فاطمه شجاعی صحبت کرد به خانمها زهرا شجاعی و مولاوردی وقت اضافه بدهیم. تا این بحث در برنامه تمام شود. ما نمی‌توانیم این بحث ادامه‌دار را داشته باشیم و دائماً برنامه جهان‌آرا را با موضوع زنان روی آنتن ببریم و بحث جمع نشود.

وی اظهار داشت: خانم مولاوردی و خانم زهرا شجاعی بسیار عصبانی شدند و گفتند ما اجازه نمی‌دهیم کسی غیر از ما در این برنامه صحبت کند و این نشان می‌دهد فضای رسانه‌ای ما در این سال‌ها به قدری مسئولان را بدعادت کرده که اینها اصلا عادت به چالش ندارند و تصور می‌کنند همیشه باید خودشان صحبت کنند.

ثابتی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه مولاوردی گفت ما از برنامه می‌رویم من گفتم هر طور خودتان صلاح می‌دانید اگر دوست دارید می‌توانید حضور داشته باشید و اگر نمی‌خواهید بروید و یک نکته به ایشان گفتم شما در فضای مجازی منتقدان خودتان را بلاک می‌کنید. در فضای برنامه هم می‌گویید کارشناس برنامه را دادگاهی می‌کنیم. وقتی هم کس دیگری پشت خط می‌آید از برنامه می‌روید پس چرا دم از آزادی بیان و گفتگوی تمدن‌ها و امثال آن می‌زنید؟

وی افزود: پس از رفتن خانمها زهرا شجاعی و مولاوردی از برنامه ما برنامه را با خانم فاطمه شجاعی ادامه دادیم و ایشان اظهار داشتند در قبال نکاتی در برنامه قبلی مطرح کرده پاسخی از میهمانان حضوری برنامه دریافت نکرده است و سؤالات دیگری را هم مطرح کرد. 

وی اظهار داشت: در ادامه کارشناس دیگری را هم به نام خانم حاج حسینی روی خط آوردیم که خانم حاج حسینی عنوان کرد با توجه به شناختی که از خانمها زهرا شجاعی و مولاوردی داشتم پیش‌بینی می‌کردم که اینها تحمل برنامه‌ای که فقط پنج دقیقه یک نفر طرف مقابل صحبت کند را نخواهند داشت و خواهند رفت.

ثابتی خاطرنشان کرد: برنامه شب گذشته جهان‌آرا نشان داد کسانی که دم از گفتگو، تعامل و امثال آن می‌زنند در عرصه عمل تا چه اندازه ملتزم به شعارهایشان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول