اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ماهیت انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم ماهیت و دستور دین اسلام است، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند که مسلمان و یا غیرمسلمان باشی ایستادگی از ظلم و دفاع از حق وظیفه هر انسانی است

ماهیت انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در مراسم جشن انقلاب با موضوع خودباوری جوان ایرانی در بانه اظهار کرد: سوره عصر یکی از بهترین سوره‌های قرآن است که همواره از آن بهره می‌بریم، خداوند در این سوره مبارکه انسان را در بیان عام در خسران معرفی می‌کند، مگر اینکه چهار کار را انجام  دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ایمان، عمل صالح و توصیه به حق و صبر چهار کاری است که موجب می‌شود انسان در خسران نیفتد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز حاصل دعوت انسان‌ها به توصیه به حق و صبر است که موجب خلاصی ملت ایران از زیر حکومت ظلم و ستم شاهی و رسیدن به عزت و اقتدار در جهان شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد که تلاش برای رفع آن در حال انجام است، نباید به خاطر این مشکلات اصل انقلاب و خدمات قابل توجهی که انجام گرفته است را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب یک حرکت فرهنگی بوده است، اظهار کرد: مقابله با ظلم، ناعدالتی، تبعیض و تلاش در راستای تقریب از نتایح و خروجی‌های انقلاب اسلامی است.

پورذهبی اظهار کرد: زیرساخت‌ها بعد از انقلاب اسلامی از حیث مساجد، مدارس و غیره با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی توجه جهانی به اسلام داشته است، افزود: امروز ایران اسلامی در هر نقطه که مسلمانان و مظلومی فریاد کمک خواهی سر دهد به ندای آنها پاسخ می‌دهد و در این مسیر فرقی نمی کند که سنی یا شیعه باشند.

وی اضافه کرد: اسلام برای کل جهان طرح مسئله می‌کند و محور حرکت انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین مبنا بوده است.

وی با بیان اینکه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم ماهیت و دستور دین اسلام است، تصریح کرد: فرقی نمی‌کند که مسلمان و یا غیرمسلمان باشی ایستادگی از ظلم و دفاع از حق وظیفه هر انسانی است.

وی از روحانیون شهرستان بانه به عنوان عالمانی صاحب ادب و عالم به دین نام برد و با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه روحانیون، خاطرنشان کرد: تحولات در هر دستگاه و سازمانی در راستای تحولات و ارتقا صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: علمای دین با موعظه و بیان مطلب و بصیرت افزایی در مسیر روشنگری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از وضعیت و مشکلات آب بانه آگاه هستم، گفت: این موضوع را به صورت ویژه با وزیر نیرو در میان گذاشتیم و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته هرچه زودتر شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی خاطرنشان کرد:  هر کس در خدمت به خلق کم کاری کند مدیون است و این مختص به مسئولان در نظام اسلامی نیست.

وی بیکاری را از دیگر مشکلات در استان عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی‌های خوبی در این راستا با ایجاد مناطق ویژه و منطقه آزاد در حوزه اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان انجام می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان ارتقای سطح توان طلاب و روحانیون را از اولویت‌های مهم خود و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد و افزود: باید تمام توان خود را برای تربیت و پرورش طلاب جوان توانمند بکار بگیریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول