اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ثروت‌آفرینی «صنایع فرهنگی» می‌تواند از نفت و پتروشیمی بیشتر باشد

رئیس مجلس گفت: صنایع فرهنگی به لحاظ اقتصادی فرصت‌های کم‌نظیری در اختیار ما قرار می‌دهد که حتی از صنایعی مانند نفت و پتروشیمی نیز می‌تواند برای ما از اهمیت بالاتری برخودار باشد.

ثروت‌آفرینی «صنایع فرهنگی» می‌تواند از نفت و پتروشیمی بیشتر باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه الگونما که صبح امروز (۱۴بهمن) انجام شد، ضمن تاکید بر اهمیت صنایع فرهنگی گفت: خلاقیت در صنایع فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و جوانان و نخبگان دغدغه‌مند حوزه فرهنگ باید با استفاده از ظرفیت‌های بومی، شخصیت‌های محبوب را برای کودکان خلق کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی و مردم باید متولی اصلی صنایع فرهنگی باشند، اظهار داشت: مجلس و دولت با تمام توان شرایط فعالیت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را فراهم ‌کنند تا زیست بوم صنایع فرهنگی کشور در حوزه محصولات شخصیت‌محور کودک و نوجوان شکل گیرد. 

وی افزود: به دلیل ضعف در تولید محتوا، استفاده از شخصیت‌های ملی به صورت اندک اتفاق می‌افتد و متاسفانه شخصیت‌های خارجی و غیربومی هم اثرات مخرب فرهنگی و تربیتی بالایی در نسل ما دارند.

قالیباف ادامه داد: صنایع فرهنگی به لحاظ اقتصادی فرصت‌های کم‌نظیری در اختیار ما قرار می‌دهد که حتی از صنایعی مانند نفت و پتروشیمی نیز می‌تواند برای ما از اهمیت بالاتری برخودار باشد. این صنایع می‌توانند ثروت و اشتغال آفرینی بیشتری در کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع صنایع فرهنگی، مجلس شورای اسلامی از نظر اقتصادی و فرهنگی ورود حداکثری خواهد داشت تا بتواند بستر‌های قانونی را برای ایفای نقش بهتر نهادهای مسئول در حوزه صنایع فرهنگی ایجاد کند.

رئیس مجلس در پایان گفت: شورای انقلاب فرهنگی بر روی تدوین اسناد بالادستی حوزه فرهنگ متمرکز شده است. مجموعه‌های خصوصی باید به صورت عملیاتی وارد میدان شوند. باید مجموعه دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ دست‌به‌دست هم بدهند و کاری کنند تا فاصله بین عمل تا اسناد فرهنگی را کاهش دهند.

گفتنی است نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم‎انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت می‌پردازد. این نمایشگاه به همت مجمع نوشت ‎افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور، تا روز یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه واقع در میدان بهارستان از ساعت ٩ الی ۱۹ برقرار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول