اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «رحمان» بر تمرکز تاجیکستان بر گسترش مشارکت راهبردی با چین

رئیس جمهور تاجیکستان گفت: قاطعانه متمرکز بر گسترش مشارکت راهبردی جامع با چین و غنی‌سازی آن با محتوای جدید و اقدامات عملی مهم در راستای منافع مردم دو کشور هستیم.

تاکید «رحمان» بر تمرکز تاجیکستان بر گسترش مشارکت راهبردی با چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در مصاحبه با رسانه‌های چینی برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی در پکن را بیانگر موفقیت‌های چشمگیری دانست که مردم چین به دست آورده‌اند، از جمله بالاترین دستاوردهای ورزشکاران چینی در مسابقات بین المللی است.

وی با بیان این که بازی‌های المپیک زمستانی پکن بدون شک نه تنها به بزرگ‌ترین، منحصر به فردترین، بلکه به یکی از دیدنی‌ترین رویدادهای ورزشی سال‌های اخیر تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان بازی‌های المپیک از نظر آماده‌سازی اماکن ورزشی، شرایط زندگی و ایمنی آنها  برای شرکت کنندگان این رویداد بزرگ ورزشی تمام تلاش خود را کرده‌اند.

رحمان روابط فیمابین خود و رئیس جمهور این کشور را دوستانه، صمیمی و قابل اعتماد خواند و گفت: خوشحالم بار دیگر به دعوت دوستم «شی جین پینگ» در پایتخت بزرگ چین قرار دارم.

بنابر سخنان رئیس جمهور تاجیکستان، بین دو طرف گفت و گوی سازنده برقرار شده که هدف از آن تقویت مداوم روابط دوستی و همکاری بین دو کشور است.

وی تصریح کرد: ما همیشه به طور آشکار تامین امنیت منطقه‌ای، گسترش روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه، تقویت ارتباط حمل و نقل و همچنین سایر جنبه‌های مهم روابط دوجانبه را  بررسی می‌کنیم.

رحمان یادآور شد که طی سه دهه گذشته، به لطف تلاش‌های مشترک، همکاری تاجیکستان و چین به تدریج به سطح یک مشارکت استراتژیک جامع رسیده و چین امروزه یکی از شرکای مهم ترین تجاری و اقتصادی «دوشنبه» است.

به گفته رئیس جمهور تاجیکستان، تعدادی از پروژه‌های زیرساختی مهم به طور مشترک در زمینه‌های استراتژیک مانند حمل و نقل، انرژی و صنعت اجرا شده است.

وی با تاکید بر این که تاجیکستان از جمله اولین کشورهای است که از ابتکار رئیس جمهور چین در مورد ساخت مشترک «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» حمایت کرد گفت: برای همکاری نزدیک کشورها در چارچوب طرح «کمربند و جاده» چشم اندازی‌های گسترده‌ای وجود دارد.

رحمان گفت: در  چهارمین دهه روابط بین المللی تاجیکستان قاطعانه متمرکز به گسترش مشارکت راهبردی جامع با چین و غنی‌سازی آن با محتوای جدید و اقدامات عملی مهم در راستای منافع مردم دو کشور است.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان سخنان خود جشن زیبای بهار، سال نو سنتی چینی را به همه مردم این کشور تبریک گفت و  برایشان بهروزی، سعادت بیشتر و برای «پکن» در میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی موفقیت بزرگ را آرزو کرد.

لازم به یادآوری است که «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان روز گذشته با دعوت همتای چینی خود به منظور شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی به این کشور سفر کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول