اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

برگزاری نمایشگاه 40 طلایه‌دار از سرخوشه‌های اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی گفت: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از 40 طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی از سرخوشه‌ها در تهران آغاز شد.

برگزاری نمایشگاه 40 طلایه‌دار از سرخوشه‌های اقتصاد مقاومتی

سردار محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دهه مبارک فجر از 40 طلایه‌دار در رشته‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و سرخوشه‌ها، از قطب‌های تولیدی تا صندوق‌های قرض‌الحسنه و تولیدکنندگان مختلف در پارک دانشجوی تهران از دو روز قبل شروع شده و تا 22 بهمن ادامه دارد. 

وی از اصناف، اتحادیه‌ها و سرمایه‌گذاران و مجوزدهندگان درخواست کرد، از دستاوردهای نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که در آن سرخوشه‌ها و طلایه‌داران به معرفی محصولات خود می‌پردازند، دیدن کنند و برای آنها خدماتی مانند بازاریابی، اعطای مجوز و حتی صادرات محصولات ارائه کنند.

سردار زهرایی گفت: در این نمایشگاه سرخوشه‌های رشته‌های مختلف در اقتصاد مقاومتی حضور دارند. به عنوان مثال؛ سرخوشه تولید عسل که در نمایشگاه حضور دارد که خودش با 100 نفر دیگر از تولیدکنندگان این رشته در سراسر کشور مرتبط است. یا سرخوشه تولید گوهرسنگ با حدود یکصد نفر دیگر در ارتباط است. بنابراین اگر مردم با تولیدات این سرشاخه‌ها آشنا شوند می‌توانند با سایر تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی در کشور آشنا شوند.

به گفته وی، از رشته‌های حاضر در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی شامل صنایع دستی، گلیم‌بافی، تولید چرم، کار با چوب، تابلوفرش، محصولات کشاورزی، عسل، ترشیجات و عرقگیری گیاهان دارویی و حتی روغن حیوانی کرمانشاهی و تولیدات صنایع دستی میناکاری و همچنین تولید ظروف سنگی و دیگ سنگی در این نمایشگاه در معرض عموم مردم قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی در مورد اینکه آیا این مشاغل پایدار است، گفت:‌اتفاقا مشاغل پایدار همین کسب و کارهای خرد است که توسط مردم راه‌اندازی شده و افرادی که در این نمایشگاه هستند، طلایه‌داران و سرخوشه‌ها هستند و این مشاغل با سرمایه اندک ایجاد شده و این افراد هم کارآفرین هستند و هم به بقیه یاد داده‌اند و اکنون منتظر این هستند که بازاری برای صادرات محصولات آنها پیدا شود و با بازرگانان ارتباط بگیرند.

زهرایی این را هم گفت: مدیرانی که می‌ خواهند مشکلات تولیدکنندگان را حل کنند، به جای اینکه به چهل شهرستان مراجعه کنند، تولیدکنندگان مختلف از شهرهای گوناگون در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در پارک دانشجو حضور دارند. مردم هم می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند و محصولات مورد نیاز خود را که هم ارگانیک، سالم، محلی و بومی است و هم زیر قیمت بازار عرضه می‌شود را خریداری کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول