اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق، امنیت مرزهای خود با ترکیه و سوریه را تقویت می‌کند

در پی تداوم حملات هوایی ترکیه به شمال عراق و سوریه، ستاد فرماندهی نیروهای مشترک عراق از تقویت امنیت مرزهای شمالی و غربی خود خبر داد.

عراق، امنیت مرزهای خود با ترکیه و سوریه را تقویت می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی نیروهای مشترک عراق روز شنبه ضمن گزارش اقدامات خود در تامین امنیت مرزهای این کشور با سوریه، از تلاش‌ها برای بستن شکاف‌های امنیتی در مرزهای شمالی و غربی خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» ستاد فرماندهی نیروهای مشترک از موافقت هیات وزیران با اختصاص بودجه مالی به ساخت قالب‌های بتنی در برخی مناطق مرزی ناامن خبر داده است.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق بیان کرد: «امن‌سازی مرز بین عراق و سوریه به پایان رسیده و شکاف‌های امنیتی نیز از طریق افزایش تعداد نیروهای مستقر در آن‌جا و همینطور نصب دوربین‌ و فعالیت برج‌های مراقبت بسته شده است».

وی در ادامه با تاکید بر ادامه هماهنکی‌ها بین وزارت دفاع، منابع مالی دولت و نیروهای حشدالشعبی، از تلاش مستمر در جهت ایجاد یک خط دفاعی دوم در مرز با سوریه، از راه هماهنگی با یگان‌های ارتش عراق خبر داد؛ یگان‌هایی که در پشت یگان‌های فرماندهی نیروهای مرزی، مستقرند و یک خط پدافندی ایجاد کرده‌اند.

الخفاجی با اشاره به اینکه این اقدامات پس از دستورات و توجهات فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صورت گرفته، افزود: بستن شکاف‌های موجود در مرزهای عراق با ترکیه، ضمن اتصال مناطق دهوک به مناطق استان نینوا، یک همکاری وسیع را بین ستاد عملیات مشترک و نیروهای پیشمرگه ایجاد می‌کند.

این تشدیدات امنیتی در مرزهای شمالی و غربی عراق در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، بازدیدی از مرزها با سوریه داشت و در این بازید از فرماندهان، افسران و مسئولان یگان‌های مختلف خواست تا تمام تلاششان را در جهت اجرای طرح‌های پیشنهادی برای تامین امنیت مرزها به کار گیرند.

پیش از این نیروهای ترکیه در چند حمله هوایی به شمال عراق و سوریه، واکنش مقامات و جریان‌های مختلف این کشور را برانگیخته بودند. باوجود مخالفت شدیداللحن بغداد با این تجاوزهای سرزمینی، آنکارا همچنان بر مبنای ادعای هدف‌گیری مقرها و مواضع تروریست‌ها، از تداوم حملاتش به عراق و سوریه خبر می‌دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول