اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گلایه‌های شورایی از کمبود امکانات/از نبود آب و قیر تا«بابکت»

نماینده شورای شهرستان طارم در شورای استان با اشاره به اینکه در برخی روستاهای بالادست طارم حتی آب آشامیدنی نیز وجود ندارد، گفت: مسؤولان باید برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

گلایه‌های شورایی از کمبود امکانات/از نبود آب و قیر تا«بابکت»

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،  جواد محمدی در جلسه شورای استان مشکل راه و آب را دو مشکل عمده این شهرستان برشمرد و اظهار داشت: طارم آب دارد، اما به درستی مدیریت نمی‌شود می‌توان با ایجاد سدهای مخزنی و معیشتی این مشکل را رفع کرد.
نماینده شورای شهرستان طارم در شورای استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی روستاهای بالادست طارم حتی آب آشامیدنی نیز وجود ندارد، افزود: تامین سالن مدیریت بحران، حمایت از سرمایه‌گذاری‌ برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری‌ها، تجهیز راهدارخانه‌ها و نیز ایجاد محلی امن برای اسکان مردم در شرایط زلزله و بحران را خواستار شد.

نماینده شهرستان خدابنده در شورای استان نیز با انتقاد از فعالیت نامتعارف معادن در این شهرستان گفت: اکثر شهرداری‌های شهرستان خدابنده در پی فعالیت معادن متضرر شده‌اند و زیرساخت‌ها از جمله آسفالت‌ها خسارت دیده‌ و مسیرهای عبور و مرور و لوله‌های آب کاملا از بین رفته است.
اوصانلو همچنین خواستار تکمیل پروژه آسفالت شهر گرماب شد و گفت: با توجه به این که گرماب به دلیل واقع شدن غار کتله‌خور شهری توریستی محسوب می‌شود توجه به زیرساخت‌های آن ضروری است.

مشکلات شهرهای کوچک در تامین قیر
علیرضا بهرامی نماینده شهرستان ایجرود نیز در شورای استان نیز با اشاره به نحوه تخصیص قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌های شهرهای کوچک اعم از زرین‌آباد و حلب امکان تامین هزینه‌های آسفالت را ندارند اگر امکان تهاتر با قیر فراهم می‌شد، امور تسهیل می‌شد.
وی همچنین توجه بیشتر مسؤولان به تبدیل وضعیت و تمدید قرارداد نیروهای شرکتی و نیز تسریع در تخصیص کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها را خواستار شد.
عضو شورای شهر زرین‌آباد نبوده ماشین‌آلات خدماتی در فصل زمستان را یکی از بزرگترین چالش‌های خدمات‌رسانی برشمرد و گفت: متاسفانه شهرستان ایجرود فقط یک دستگاه لودر دارد که در برف اخیر با مشکل فنی مواجه بود.
وی همچنین از نظارت‌های ضعیف و نبود اهرمی برای پیشگیری از تخلفات در حوزه شهرسازی انتقاد کرد.

قولنامه‌ای بودن ۸۰ درصد از اراضی خرم‌دره 
 اکرم مولایی، نماینده شورای شهرستان خرم‌دره نیز در ادامه با بیان اینکه خرم‌دره شهرستانی سرشار از مشکلات عدیده در حوزه شهرسازی است، گفت :مهمترین مشکل ما تقسیمات کشوری است که به دلیل مصلحت اندیشی مسؤولان مردم و شهرستان را با چالش مواجه کرده است، چرا که نه می‌توانند از امکانات و اعتبارات دولتی بهره‌مند شوند و نه می‌توانند به طریق دیگری شهر را توسعه دهند.
مولایی طرح تفصیلی و قولنامه‌ای بودن ۸۰ درصد از اراضی خرم‌دره را مانعی بزرگ بر سر راه توسعه این شهر برشمرد و افزود: مادامی که این مشکلات رفع نشود شهرداری نمی‌تواند به درآمد بیشتر بیندیشد و مردم همواره ناراضی‌اند.

ضرورت پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری

وی خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای تسریع در رفع مشکلات طرح تفصیلی و قولنامه بودن اراضی شد.
این عضو شورای شهر خرم‌دره با تاکید بر ضرورت پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: یکی از نیازهای شهر خرم‌دره احداث میدان ورودی از سمت زنجان است که برخلاف صدور مجوزها بلاتکلیف مانده است.
وی همچنین خواستار نظارت‌های عمرانی و فنی بر پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها شد و گفت: متاسفانه نظارت‌ها بازدارندگی لازم را ندارد و پس از صرف هزینه‌های گزاف و بهره‌برداری از پروژه ایرادات آن نمایان می‌شود.
مولایی با بیان اینکه خرم‌دره ۴۰۰ کوچه خاکی دارد، خاطرنشان کرد: با اعتباراتی که به بخش بافت‌های فرسوده تعلق گرفته بسیار محدود و تنها بخش ناچیزی از مناطق شهرستان را دربرگرفته در حالی که در مناطقی از بافت‌های جدید ما با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که عموما اقشار ضعیف در آن سکونت دارند و به لحاظ رونق و توسعه مغفول مانده است.

تامین «بابکت» برای شهرهای کوچک و مرکز استان

سعید نجفی، نماینده شورای شهرستان زنجان نیز خواستار رفع مشکل شهرهای کوچک در تامین آسفالت شد.
نجفی همچنین تامین «بابکت» برای شهرهای کوچک و مرکز استان را ضروری دانست و اظهار کرد: در کوچه‌های باریک برای خدمات‌رسانی وجود «بابکت» ضروری است.
سعید نجفی خواستار حمایت مسؤولان استانی از پروژه‌های عمرانی بزرگ شد و اظهار کرد: پروژه‌هایی که اعتبارات کلان می‌خواهد اعم از پروژه سبزه‌میدان نیازمند حمایت مسؤولان است.
عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: برخلاف اینکه زنجان در مسیر پایتخت است، اما از لحاظ پروژه‌های عمرانی و استانی محروم است و مادامی که مسئولان حمایت نکنند جهش در این شهر رخ نمی‌دهد.
 سید امین حسینی، نماینده شهرستان ابهر نیز حمایت از تکمیل فرهنگسرای هیدج و تسهیلگری در تامین زیرساخت‌های مسکن ملی را خواستار شد و گفت: در صورت تامین زیر ساخت‌ها مسکن ملی  به زودی تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول