اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

راه‌اندازی نخستین دانشکده موضوعی در گیلان/شأن اقتصاد مقاومتی در ادارات ما رعایت نشده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کارکرد دانشگاه باید در راستای حل مشکلات و نیازهای جامعه باشد، گفت: هشت دانشکده مهارت در شهرستان‌های مختلف گیلان با رویکرد نیازهای بازار راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی نخستین دانشکده موضوعی در گیلان/شأن اقتصاد مقاومتی در ادارات ما رعایت نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور در تحریریه دفتر خبرگزاری فارس گیلان با مدیر و اعضای تحریریه این خبرگزاری دیدار کرد.

شأن اقتصاد مقاومتی در ادارات ما رعایت نشده است

محمد دوستار در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی کشور است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد روی پای خودش مانده و یک ریال از دولت دریافت نکرده ولی درعین‌حال دارای امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی است که در پروژه‌های مختلف توانایی کمک دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بسیار سخت رشته‌های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه‌اندازی رشته در دانشگاه آزاد درگذشته بسیار راحت بوده ولی از زمان انحلال هیئت سه‌نفره، ثبت رشته بسیار سخت شده و حتماً باید به تعداد لازم استاد و استادیار متخصص با آن رشته وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با ابراز نگرانی از تغییر گرایش جوانان در برخی از رشته‌های تحصیلی علوم پایه افزود: با توجه به کاهش اقبال برخی دانشجویان نسبت به رشته‌های پرمخاطب در دوره‌های گذشته ما شاهد تغییر گرایش جوانان به سمت برخی رشته‌های دیگر هستیم که در کوتاه‌ترین زمان بازرار کار اشباع می‌شود.

دوستار از افزایش ۱۲ درصدی ورود دانشجو به دانشگاه آزاد گیلان خبر داد و بیان کرد:  سال گذشته ورود دانشجو به دانشگاه آزاد هفت و در سال جدید با رشد ۱۲ درصدی مواجه شده که در ۲۰۰ رشته تحصیلی و توسط بیش از سه هزار استاد دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی از بهره‌برداری نخستین دانشکده موضوعی در گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: نخستین دانشکده موضوعی در گیلان و توسط دانشگاه آزاد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد که در تحقق این امر و در حوزه رشته کشاورزی دقیق با جهشی بسیار خوبی مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه کارکرد دانشگاه باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد، اظهار کرد: هشت دانشکده مهارت در  شهرستان‌های مختلف گیلان راه‌اندازی شده و عمدتاً در رشته‌های مهارت محور و در مقطع کاردانی متقاضی پذیرفته‌شده که در صورت استقبال متقاضیان آمادگی راه‌اندازی دانشکده مهارت رسانه را نیز داریم.

دوستار، نقش آمایش سرزمینی در ایجاد دانشکده مهارت‌آموزی توسط دانشگاه آزاد را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: برای ایجاد دانشکده مهارت ابتدا اولویت و آمایش سرزمینی و نیازسنجی در منطقه صورت می‌گیرد و بر این اساس رشته تحصیلی متناسب با آن رشته راه‌اندازی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اقبال عمومی و نیازسنجی از همه آحاد جامعه در خصوص ایجاد دانشکده‌های مهارت مهارت‌آموزی بیان کرد: در این خصوص از همه قشرها نیازسنجی شده و قطعاً نظر آنان در خصوص نیاز بازار و استان است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در ۳۱ استان دبیرخانه مهدویت را راه‌اندازی کرده و در گیلان نیز این امر در حوزه‌های مرتبط با مهدویت راه‌اندازی شده و با بهترین نحو فعالیت می‌کند.

دوستار با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با ۳۰ واحد تولیدی در گیلان در خصوص طرح پویش بهره‌برداری از ظرفیت نخبگان  گفت: هدف از ایجاد طرح پویش بهره‌برداری از ظرفیت دانشجویان نخبه در رشته‌های مرتبط است‌ فلذا بعد از تحصیل این دانشجویان در صورت صلاحدید درآن‌واحد تولیدی جذب می‌شوند که در همین راستا ۳۰ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

وی با اشاره به شکاف موجود میان صنعت و دانشگاه در کشور بیان کرد: متأسفانه شاهد شکاف میان صنعت و دانشگاه بودیم  و اکنون دانشگاه آزاد گیلان تعدادی از اساتید و هیئت‌های علمی خود را به‌صورت موظفی برای کمک به صنعت در حوزه‌های مختلف ازجمله توزیع برق، جهاد کشاورزی، دریانوردی و برق منطقه‌ای معرفی کرده تا از ظرفیت دانشگاه نیز در صنعت استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شأن اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های دولتی حفظ نشده است، تصریح کرد: در گیلان یکسری مزیت‌های نسبی وجود دارد ولی این مزایا به یک آفت برای توسعه گیلان تبدیل‌شده لذا تا زمانی که این‌ مزیت نسبی به مزیت رقابتی تبدیل نشود مشکلی حل نخواهد شد.

 

مدیران دور از رسانه همواره درگیر خرده روایت‌ها هستند

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه با اشاره به نقش غیرقابل‌انکار رسانه‌ها در عصر حکمرانی رسانه‌ای، اظهار کرد: خبرگزاری فارس صاحب سبک در عرصه خبر است که همین مهم به تأثیرگذاری بیشتر آن منجر شده است.

ابراهیم افشاری با تأکید بر ارتباط مستقیم رسانه با مردم و مسؤولان گفت: سامانه فارس من، سامانه سوت زنی و همچنین فلسفه خبر خوب به‌عنوان یک شاهکار در عرصه خبر شیوه‌های نوینی است که خبرگزاری فارس در سطح کشور ابداع‌کننده آن بوده است.

وی نقش رسانه‌های گیلان در کنترل کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: در دوران کرونا رسانه‌های گیلان دوشادوش کادر درمان به کنترل این ویروس کمک کرده و بسیاری از نیازهای حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌های آن را به سمت گیلان سرریز کردند.

به گفته مدیر خبرگزاری فارس گیلان عصر کنونی عصر حکمرانی رسانه بوده و اکنون رسانه‌ها در جهان تصمیم گیر هستند و از پل ارتباطی صرف میان‌ مردم و مسؤولان تبدیل به رهبر اصلی عرصه حکمرانی رسانه‌ای شده‌اند.

افشاری با تبیین نقشه رسانه‌ها در عصر جنگ روایت‌ها گفت: مادامی‌که مسؤولان رسانه را به‌عنوان عنصر اصلی عصر حاکمیتی ندانند همواره درگیرِ خرده روایت‌هایی می‌شوند که در این  جنگ روایت‌ها به‌صورت ابر روایت به تصویر می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول