اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

آشنایی با انواع سمعک و قیمت آن در بازار ایران

با پیشرفت فناوری های مختلف و به ویژه فناوری ساخت سمعک، انواع مختلفی از این دستگاه ها در بازار به فروش می رسند.

آشنایی با انواع سمعک و قیمت آن در بازار ایران

یکی از دلایل توسعه این دستگاه، راحتی استفاده و کارایی بهتر بوده است. به همین دلیل در سمعک های نسل جدیدتر شاهد انواع مختلفی از این دستگاه ها هستیم که به صورت نامرئی و به اندازه های کوچکتر تولید شده اند. این پیشرفت ها باعث شده است تا هم افراد کم شنوا بتوانند قدرت شنوایی بیشتری پیدا کنند و هم راحت تر از این لوازم بهداشتی استفاده کنند. تنوع گسترده این محصولات باعث شده تا خرید مناسب ترین نوع آن ها کمی سخت باشد. به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مقاله از مرکز شنوایی سمعک قلهک شما را با انواع سمعک و همچنین قیمت آن در بازار ایران آشنا کنیم.

انواع سمعک

به طور کلی سمعک ها براساس اندازه و نوع استفاده به پنج دسته زیر تقسیم می شوند.

سمعک نامرئی
سمعک داخل کانال گوش ITC
سمعک داخل گوشی ITE
سمعک رسیور داخل کانال RITE
سمعک پشت گوشی BTE

هر کدام از این سمعک ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه با هر یک از آن ها و همچنین بازه قیمتی آن ها آشنا خواهید شد برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصولات می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://samakeshenavae.com/

سمعک نامرئی

همانطور که از اسم این نوع از سمعک ها مشخص است، این مدل غیر قابل مشاهده و به صورت داخل گوشی طراحی شده است. این دستگاه ها از یک بند انگشت هم کوچکترند و برای رفع کم شنوایی بسیار مناسب هستند. این دستگاه ها متناسب با قالب گوش هر شخص ساخته می شوند و به صورت کامل در داخل مجرای گوش قرار می گیرند.

انواع سمعک نامرئی

سمعک نامرئی IIC: این سمعک آنقدر کوچک است که حتی از فاصله نزدیک هم دیده نمی شود و به طور کامل درون گوش قرار می گیرد. این دستگاه در داخلی ترین قسمت استخوانی کانال گوش قرار می گیرد. استفاده از این وسیله برای افرادی که کم شنوایی متوسط دارند، توصیه می شود.

سمعک نامرئی CIC: این دستگاه به طور کامل روی سوراخ گوش را می پوشاند و از فاصله های خیلی نزدیک هم خیلی سخت تشخیص داده می شود. این وسیله بسیار قوی است و برای افرادی هم که کم شنوایی شدید دارند، قابل استفاده است. رسیورهای این مدل از نوع قبلی قوی تر است و برای کم شنوایی در حد 80 دسی بل هم مناسبند.

لازم به ذکر است، این دو نوع برای افراد مسن، کودکان، افراد دارای گوش چرب، افراد با میزان کم شنوایی بالا و شدید و افرادی که در لاله گوش مشکلات فیزیکی دارند، انتخاب مناسبی نیست.

قیمت سمعک نامرئی

با توجه به فناوری های به کار رفته در این دستگاه ها، شکل ظاهری، نحوه قرار گیری در گوش، لوازم جانبی و برند خریداری شده، این نوع از سمعک ها قیمت های متفاوتی دارند. البته باید به این نکته توجه داشت که این دسته از سمعک ها گران قیمت هستند.

سمعک داخل کانال گوش ITC

به این سمعک ها In-The-Canal هم می گویند و داخل کانال گوش قرار می گیرند. این سمعک ها اندازه کمی بزرگتر دارند و به مراتب ویژگی های آن ها بیشتر است. البته بزرگی آنها به قدری نیست که به راحتی تشخیص داده شوند و به صورت سفارشی به اندازه گوش و رنگ پوست ساخته می شوند. این دستگاه ها بسیار دقیق هستند و شنوایی طبیعی را برای افراد کم شنوا میسر می سازند.

قیمت سمعک ITC

با توجه به امکانات بالایی که دارند، قیمت این دستگاه ها تا حدودی بالاست. همچنین در بازار محبوبیت بسیاری دارند و معمولا استقبال از خرید این دستگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است.

سمعک داخل گوشی ITE

به این سمعک ها In-The-Ear یا همان داخل گوش می گویند. اندازه این مدل بزرگ تر از مدل های دیگر است. این دستگاه ها بخشی از گوش خارجی یا تمامی قسمت های آن را می پوشانند. قدرت این دستگاه ها بسیار بالاست و امکانات بسیاری هم دارند. مشکل بزرگ این دستگاه ها بیشتر دیده شدن آنها نسبت به انواع نامرئی است.

قیمت ITE

قیمت این دستگاه چیزی بین 4400 تا 6 هزار دلار است. البته می توان با توجه به امکانات مورد نیاز وسیله ای را خرید که قیمت پایین تری داشته باشد.

سمعک رسیور داخل کانال RITE

به این سمعک ها Receiver-in-Ear گفته می شود. این دستگاه ها چون به راحتی قابل استفاده اند و برای افزایش شنوایی هم بسیار مفیدند، در بازار محبوبیت بسیاری پیدا کردند. بلندگو این مدل مستقیما داخل کانال گوش و نزدیک پرده صماخ قرار می گیرد و به همین دلیل شاهد افزایش کیفیت شنوایی خواهید بود. این دستگاه ها دقت بسیاری دارند و به قابلیت کاهش نویز زمینه مجهز شده اند. 

قیمت RITE

با توجه به فناوری های به کار رفته در این سمعک ممکن است قیمت آن هم متفاوت باشد. استقبال از این دستگاه بسیار بالاست و به همین دلیل باعث شده است تا قیمت آن کمی بالا باشد.

سمعک پشت گوشی BTE

به این دستگاه ها، Behind-The-Ear یا پشت گوشی گفته می شود. این دستگاه ها به طور کامل پشت گوش را پر می کنند و به یک گوشی متصل می شوند. می توان گفت که این مدل از رایج ترین انواع موجود در بازار است. این نوع هم با توجه به نزدیک بودن به پرده صماخ، قدرت شنوایی را به خوبی بالا می برد. کنترل این دستگاه هم به راحتی انجام می شود و مصرف کننده می تواند میزان صدای آن را کم یا زیاد کند.

قیمت BTE

متداول ترین نوع سمعکی که در دنیا استفاده می شود همین نوع پشت گوشی است. همین موضوع باعث شده تا قیمت این دستگاه کمی بالا باشد. البته مواردی مثل فناوری های جدید به کار رفته، پردازش دیجیتال، حذف نویز، ارتباط بی سیم با موبایل و تلویزیون باعث شده اند تا قیمت این دستگاه متغیر باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول