اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

پرده برداری از جایگاه زن نسبت به هویت و کرامت، در انقلاب اسلامی شکل گرفت

استاد دانشگاه گفت: مهم‌ترین اتفاقی که در حوزه زن در انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد پرده‌برداری از جایگاه زن نسبت به مسئله هویت و کرامت است. این نقطه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر کشورها است.

پرده برداری از جایگاه زن نسبت به هویت و کرامت، در انقلاب اسلامی شکل گرفت

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، معصومه حاج حسینی، استاد دانشگاه و محقق در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: همان‌طور که امام فرمودند "اگر زنان نبودند نهضت هم نبود" این صراحت امام در عبارت از جایگاه زن حکایت از نقش اساسی در سرنوشت نهضت می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ توجه به این مسئله نقطه تمایز حکومت اسلامی نسبت به سایر حکومت‌های ایران و جهان بوده است. حضور و ورود زنان به ساحت جدید برای نقش‌آفرینی از نقاط عطف جمهوری اسلامی است که تاریخ را به دو بخش تقسیم می‌کند.

این استاد د انشگاه ابراز داشت: اگر جایگاه زن را از هزاران سال پیش تا قبل از انقلاب بررسی کنیم متوجه می‌شویم حقوق زنان فراز و نشیب‌های بسیاری وجود داشته اما باید دانست که تمامی فرازهای آن روی هم رفته به معنایی که حضرت امام پیروانشان را دعوت و تربیت کردند نمی‌رسد.

حاج حسینی ادامه داد: انقلاب دستاوردهای بسیاری را برای زنان و هویت آنان داشت. زمانی که کشورهای مدعی تلاش دارند در رابطه با حقوق زن صحبت کنند از حضور زنان در دانشگاه‌ها و محیط‌های شغلی می‌گویند. ما در انقلاب دیدیم که تمامی این اتفاقات در ابعاد بسیار بزرگی به وقوع پیوست و بسیاری از خانم‌ها وارد عرصه مختلف شدند.

وی اضافه کرد:‌اکنون بانوانی را داریم که مقام‌های قضایی مطرحی را در اختیار دارند. در مسئله نجوم نیز خانم‌هایی وجود دارند که از دانشمندان این حوزه به حساب می‌روند.

این استاد دانشگاه افزود: مهم‌ترین اتفاقی که  در حوزه زن در انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد پرده‌برداری از جایگاه زن نسبت به مسئله هویت و کرامت است. این نقطه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر کشورها است.

حاج حسینی بیان داشت:‌چیزی که گوهر هستی انسانیت است و به آن توجهی نمی‌شده است در انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و امام تعریف جدیدی از زنان را به جامعه جهانی ارائه می‌دهند و تمامی پیروان خود را به آن سمت هدایت کردند.

وی گفت:‌در پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به کنگره ۷ هزار شهید زن که در دوران دفاع مقدس و انقلاب به شهادت رسیده بودند، بسیار نکات ارزشمند در رابطه با جایگاه زن ارائه داده شد.

این استاد دانشگاه متذکر شد:  در بخشی از این پیام آمده که پیش از انقلاب دو نگاه به زنان وجود داشت. یک نگاه شرقی که شامل نقشی در جامعه نمی‌شد. در مقابل زنان غربی وجود دارند که کاملاً با نگاه شرقی متفاوت است و هیچ جایگاهی در خانواده برای آن‌ها دیده نمی‌شد.

حاج حسینی یادآور شد:‌پس از انقلاب اسلامی الگوی سومی برای زنان شکل گرفت که بانوانی از جنس نور را مطرح می‌کرد. به گفته مقام معظم رهبری این نقشی است که دنیا به آن نیاز دارد و باید به تمامی زنان هدیه داده شود.

وی تصریح کرد: به طوری که زنان باید بتوانند در عین حفظ هویت و کرامت خداوندی باید نقش و مسئولیت پررنگی در جامعه، خانواده و مقدرات اساسی کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول