اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارزش ریالی کشفیات قاچاق 87 درصد افزایش یافته است/ کشف ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در رابطه با قاچاق کالا ۳۲ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم، گفت: ارزش ریالی میزان کشفیات ۸۷ درصد افزایش داشته است.

ارزش ریالی کشفیات قاچاق 87 درصد افزایش یافته است/ کشف ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: امروز نظام اسلامی در مقابل هجمه دشمنان در زمینه تحریم‌های ظالمانه و برنامه‌های فرهنگی برای تغییر نگاه ارزشمند مردم و جایگزینی ناهنجاری‌ها به‌جای هنجارها قرار گرفته است؛ بنابراین رسانه نباید اجازه دهد دشمنان ما ناجوانمردانه دستاوردهای نظام و انقلاب را نادیده گرفته و بدی‌های گذشته را خوب و خوبی‌ها را بد جلوه دهند.

وی ارتقای نیروی انتظامی به فرماندهی کل با عنایت فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای را منجر به مصمم‌تر شدن این نهاد برای مبارزه با توطئه‌ها دانسته و افزود: تلاش خواهیم کرد در مأموریت‌های خود با تلاش مضاعف و افزایش برنامه‌ها در جهت گام دوم انقلاب بتوانیم وظیفه خود را دنبال کنیم.

میرحیدری با اشاره به خدمت به مردم شریف ایران در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و جلوگیری از ایجاد خلل در مسیر مردم توسط بدخواهان ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی با اتحاد و انسجام در مسیر ایجاد امنیت در استان حرکت کرده و علی‌رغم همه اشکالات ناشی از شرایط جغرافیایی و اقتصادی استان مصمم به بهبود امنیت مردم هستیم.

بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان اصفهان حضور اتباع خارجی، مهاجرت‌های گسترده و مشکلات اقتصادی را از عوامل وقوع جرم در استان بیان کرده و با اشاره به سامانه مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اظهار داشت: میزان تماس با این مرکز در ۱۰ ماهه گذشته امسال ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۷۵ عدد بوده است که از این میزان ۱۶ درصد مرتبط با ترافیک و تصادفات، یک درصد در ارتباط با مسائل اقتصادی، یک درصد در ارتباط با حوزه سایبری، ۳ درصد در حوزه مواد مخدر، ۹ درصد مربوط به مزاحمت‌های خیابانی، ۱۱ درصد گزارش سرقت، ۲۰ درصد گزارش درگیری و نزاع و ۳۸ درصد نیز در سایر موارد بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد از موارد تماسی غیر ضروری بوده که منجر به ایجاد ترافیک در سامانه، اختلال در حضور به موقع مامورین در محل و در نتیجه گلایه خود مردم می‌شود که لازم است در این زمینه تبیین صورت پذیرد.

۴۲ درصد کاهش جرائم خشن و ۴۸ درصد کاهش تجاوز به عنف

میرحیدری به روند کاهش جرائم در استان در ۱۰ نخست امسال در مقایسه با ۱۰ ماهه نخست سال گذشته اشاره کرده و افزود: ۴۲ درصد کاهش در جرائم خشن داشته‌ایم و ۸۶ درصد جرائم خشن کشف شده که میزان کشفیات نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است؛ هم‌چنین در زمینه قتل ۷ درصد کاهش داشته‌ایم و ۹۸ درصد از قتل‌ها، کشف شده است که درصدی هم مربوط به قتل‌های سنوات سال قبل است. 

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ۴۸ درصد کاهش تجاوز به عنف داشته‌ایم و در این حوزه بین استان‌ها سرآمد بوده‌ایم که این نشان‌دهنده ذکاوت مردم اصفهان است که به تذکرات و هشدارهای پلیش توجه می کنند، البته زحمات دستگاه‌های فرهنگی نیز تاثیرگذار است.

افزایش ۵۶ درصدی کشف سرقت‌ها

وی میزان کشف سرقت‌ها را نسبت به وقوع آن‌ها ۵۶ درصد عنوان کرده و افزود: دلیل عمده میزان پایین کشف سرقت‌ها در استان این است که سارقان استان اصفهان غیربومی هستند؛ ۵۶ درصد کاهش سرقت‌های تحت پوشش مأمور آب یا گاز یا حتی مأمور پلیس، ۳۱ درصد کاهش در سرقت مغازه، ۲۸ درصد کاهش در سرقت منزل، ۱۷ درصد کاهش سرقت اتومبیل، ۱۶ درصد کاهش در سرقت موتورسیکلت، ۱۶ درصد کاهش در کیف‌قاپی، ۲۰ درصدکاهش سرقت احشام، ۱۹ درصد کاهش سرقت داخل خودرو و ۲۵ درصد کاهش سرقت در قطعات داشته‌ایم.

میرحیدری با اشاره به افزایش ۴ درصدی در سرقت از اماکن بیان کرد: سرعت رشد نسبت به قبل که ۲۶ درصد بوده کاهش داشته است؛ در همین زمینه سازماندهی ضایعاتی‌ها باید انجام شود و عدم سازماندهی مناسب در تضییع حق مردم نقش داشته و ساختمان‌های رها شده هم در سرقت‌ها مؤثر بوده‌اند که با همکاری شهرداری‌ها باید مدیریت درست در این حوزه انجام شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به افزایش ۲۹ درصدی کیف‌زنی، جیب‌بری و دزدی موبایل در استان اشاره کرده و اضافه کرد: سرقت پلاک هم رشد افزایشی داشته که این امر در امنیت بسیار مهم است و با سرقت پلاک خودروها حمل قاچاق و جرائم خشن انجام می‌گیرد که این ظلم به آحاد جامعه است؛ سارقان از شمال یا غرب می‌آیند و ماشین‌ها را در راه‌ها دزیده و به شهر آمده و فعل مجرمانه مرتکب می‌شوند و بعد پلاک را معدوم کرده یا جای دیگری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: میزان کشفیات در این زمینه نسبت به وقوع ۲۱ درصد است که با توجه به حذف شماره آخر پلاک توسط مجرمان مانع از دسترسی پلیس به دریافت آدرس اتومبیل و در نتیجه رصد مجرمان می‌شوند و از غالب افراد دستگیر شده ۲ الی ۳ پلاک سرقت شده کشف می‌شود.

میرحیدری افزود: ۱۰ درصد کاهش کلاه‌برداری، ۱۲ درصد کاهش جعل و ۱۵ درصد کاهش در جرائم مالی و اقتصادی کاهش داشته‌ایم، ولی در زمینه کلاه‌برداری‌های اینترنتی، عدم دانش مردم باعث ایجاد جرائم زیادی شده است و شما اصحاب رسانه در تبیین این موضوع با پلیس همکاری داشته باشید.

کشف ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست سال

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف و ضبط ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست امسال اشاره و بیان کرد: با حاکمیت طالبان در افعانستان میزان قاچاق مواد مخدر تحت تأثیر قرار گرفته و در کل کشور وجود قاچاق کاهش یافته و در استان اصفهان نیز ۱۲ درصد کاهش کشفیات داشته‌ایم و ۱۴ درصد میزان دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

وی افزود: در رابطه با معتادان، ۴۶ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم و ۱۲ درصد افزایش دستگیری در رابطه با خرده‌فروشان مواد مخدر صورت پذیرفته که با همکاری دستگاه قضایی طرح فراگیری داریم که به زودی در محلات اجرا خواهد شد و با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سطح شهر به طور جدی برخورد خواهد شد.

میرحیدری به برخورد با قاچاقچیان اشاره و اضافه کرد: ۲۲ درصد افزایش تعداد باندهای مهندم شده قاچاق و ۱۰ درصد افزایش ضبط در سلاح‌های جنگی و ۲۱ درصد افزایش ضبط سلاح‌های شکاری داشته‌ایم و در زمینه قاچاق سوخت ۱۳۶ درصد افزایش و ۵ هزار درصد افزایش کشفیات نیز در زمینه قاچاق عتیقه‌جات بوده است.

۳۲ درصد رشد کشف قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در رابطه با قاچاق کالا ۳۲ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم و ارزش ریالی میزان کشفیات ۸۷ درصد افزایش داشته است؛ در رابطه با پرونده‌های قاچاق ۴۵ درصد تشکیل پرونده رشد شده و از مردم می‌خواهیم اطلاعاتی را که در رابطه با انبارهای قاچاق کالا در اطراف شهر دارند به پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۲۱۸۲۴۸۰۳ اطلاع دهند.

وی با پرداختن به موضوع شوتی‌ها اضافه کرد: تعداد خودروی حمل قاچاق ۲۲ درصد افزایش داشته و حمل شوتی‌ها منجر به تحت شعاع قرار دادن امنیت در این زمینه شده که طرح خوبی در رابطه با برخورد با این موضوع در استان در حال اجرا است که به کل کشور تسری پیدا می‌کند و برای آن‌ها جرائم سنگین و توقیف طویل‌المدت در نظر گرفته شده است.

میرحیدری در رابطه با برخورد با قاچاق مشروبات الکلی عنوان کرد: کشفیات مشروبات الکلی ۲۵ درصد رشد داشته و افزایش برخورد با تولیدکنندگان ۲۳ درصد رشد کرده است و ما در این زمینه از مردم تقاضای دادن اطلاعات تولیدکنندگان به مرکز فوریت های ۱۱۰ را داریم؛ تولیدکنندگان در شرایط بسیار بد و در چاه فاضلاب تولید این مشروبات را کرده که برای مصرف کنندگان عوارض بسیار بدی را دارد.

فوتی‌ها در تصادفات برون‌شهری افزایش یافته است

فرمانده انتظامی استان اصفهان به چهارشبه آخر سال و اقدامات پلیس در این زمینه اشاره کرده و اظهار داشت: در رابطه‌ با کنترل ورودی‌ها و برخورد با قاچاق مواد محترقه ما فعالیت‌ها را افزایش داده‌ایم و توصیه به فعالان در زمینه فروش مواد محترقه، استفاده از مواد تولید داخل است و از خانواده‌ها نیز خواهشمندیم آموزش‌های لازم را به فرزندان خود دهند که از آسیب به آن‌ها در روزهای آخر سال جلوگیری شود‌.

وی موضوع تصادفات را مطرح کرده و افزود: در تصادفات درون شهری ۸ درصد کاهش متوفیان را داریم و ۵ درصد کاهش تصادفات جرحی بوده است؛ ۱۵ درصد نیز میزان مصدومان افزایش داشته است؛ در حوزه برون‌شهری شاهد افزایش متوفیان هستیم که از اتوبوس‌ران‌ها و کامیون‌دارها و راهداران عزیز در این زمینه درخواست کمک داریم که با کمک هم این موضوع مرتفع شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان میزان توجه وزارت راه به استان اصفهان را ناچیز برشمرد و تاکید کرد: بخش عمده مسافران عمدتا عبوری‌های از استان هستند که ۷۰ درصد از سفرهای بین شهری را تشکیل می‌دهند و از نظر میزان راه‌ها استان اصفهان در کشور دوم است؛ ما ۲۳۲ نقطه حادثه‌خیز را احصا کرده‌ایم و به اداره راه گزارش داده‌ایم، ولی به دلیل کمبود بودجه اقدام مقتضی صورت نگرفته و حمایت وزارت شهرسازی از استان بسیار ناچیز است که از رسانه‌ها استمداد مطالبه‌گری در این زمینه از وزارت راه داریم.

با کسانی که امنیت مردم را به هم می‌زنند با جدیت برخورد می‌کنیم

وی اضافه کرد: نزاع و درگیری‌ها در استان از ۳ الی ۴ ماه پیش ۸ درصد کاهش پیدا کرده است، ولی همچنان میزان نزاع و درگیری در استان بالا است که این در شأن اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی نیست و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مؤثر هستند.‌

میرحیدری برخورد با اراذل و اوباش را از اولویت های پلیس دانسته و عنوان کرد: در همین راستا طرح‌ قدس در ۴ مرحله از ماه رمضان، طرح محرم از ماه محرم در ۴ مرحله و طرح ذوالفقار از ماه صفر شروع شده‌اند و مرحله دهم طرح ذوالفقار در ماه بهمن اجرا خواهد شد و هدف اول ما از انجام این طرح‌ها استقرار نظم و امنیت و برخورد جدی با عوامل مخل امنیت است که در دستور کار همه عوامل انتظامی به خصوص پلیس امنیت عمومی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: با کسانی که امنیت مردم را دچار مشکل کنند با جدیت برخورد خواهد شد و با هماهنگی با دستگاه قضا پرونده‌های ویژه برای افرادی که بیش از ۵ مورد پرونده داشته‌اند تشکیل شده و به اشد مجازات خواهند رسید و دست آن‌ها از سر مردم کوتاه خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به شهادت شهید والامقام رنجبر اظهار داشت: ما برنامه تقدیر از مدیران جهادی نیروی انتظامی و خانواده‌های آن‌ها را داشته که با حضور در منازل آن‌ها از همسران آن‌ها و نگاه صبورانه آن‌ها تقدیر خواهیم کرد و این امر باعث افزایش روحیه خانواده‌های افراد نیروی انتظامی می‌شود؛ همین پشتیبانی مردم در ماجرای شهادت شهید رنجبر از پلیس در اجرای موفق‌تر مأموریت‌های این نهاد بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول