اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش روحانیون اهل سنت در پیروزی انقلاب بی‌بدیل بوده است

امام جمعه اهل تشیع کامیاران گفت: نقش اصلی در پیروزی انقلاب در استان کردستان با روحانیت و مردم اهل سنت بوده و شهدای زیادی تقدیم کرده‌اند.

نقش روحانیون اهل سنت در پیروزی انقلاب بی‌بدیل بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد زارعی ظهر امروز در جشن انقلاب اسلامی به نقش روحانیت کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: به فضل خدا در ایام‌الله 43مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کامیاران تفکر حضرت امام به ثمر نشسته و ما شاهد هم‌زیستی و هم‌افزایی مردم شیعه و سنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه هم نشست همدلانه اهل تسنن و تشیع و برگزاری جشن انقلاب در عین وحدت و همدلی است.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران افزود: نقش اصلی در پیروزی انقلاب در استان کردستان با روحانیت و مردم اهل سنت بوده و شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همدلی و وحدت در کامیاران کاملا مشهود است، گفت: دردهای روحانیون اهل تسنن و تشیع در این شهرستان یکی است و این جمع را بهترین جا برای بیان دغدغه‌ها می‌دانیم.

زارعی افزود: روحانیون اهل سنت و تشیع در زمینه وضعیت معیشتی و مالی شرایط مطلوبی نداریم قطعا این موضوع را که اصل ساده زیستی در زندگی طلبگی امری بدیعی است اما توجه به این قشر در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران خاطرنشان کرد: مشکل مسکن روحانیون باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین متولیان امر رفع شود.

وی با بیان اینکه مرکز علوم دینی امام شافعی در کامیاران نیازمند نگاه ویژه است، اظهار کرد: هم افزایی بسیار خوبی بین مردم و مسئولان در شهرستان کامیاران وجود دارد و همین مهم زمینه خدمت هرچه بهتر را فراهم کند.

روحانیون نقش مهمی در حمایت و پشتیبانی از نهضت امام خمینی داشته‌اند

 

مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان کامیاران هم گفت: حمایت و پشتیبانی از نهضت امام خمینی و هدایت و راهنمایی عامه در سنگر مساجد از نقش آفرینی‌های جامعه روحانیت اهل سنت در کردستان بوده است.

حجت‌الاسلام جعفر سبحانی اظهار داشت: روحانیون استان کردستان خاصتا روحانیون اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.

به گفته وی، ارتباط با روحانیون سایر استان‌ها از دیگر اقداماتی بوده که روحانیون کردستان در قبل از پیروزی انقلاب در راستای تبیین هرچه بیشتر اوضاع و شرایط مورد توجه قرار داده‌اند.

سبحانی تصریح کرد: وقتی به زندگینامه شهدای روحانیون اهل سنت استان نگاه می‌کنیم هر کدام به نوعی با سایر روحانیون ارتباط داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تقدیم بیش از 50 شهید روحانی اهل سنت نشان از تاثیرگذاری و نقش برجسته روحانیون در مسیر پیروزی و مانایی انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول