اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نیازهای بازار کار پاسخ می‌دهد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این دانشگاه به دنبال پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی بوده که تا امروز به‌خوبی محقق شده است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نیازهای بازار کار پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان عصر امروز در حاشیه بازدید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال تصریح کرد: علت آمار اشتغال ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه،ا گذراندن دروس مهارتی این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در این دانشگاه، عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مقطع تحصیلات تکمیلی و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و این افراد به دلیل سطح کم توقعات سریعاً جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی گفت: با عنایت و قول مساعد معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور و حمایت‌های رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مقرر شد مساعدت‌های لازم در خصوص اختصاص بودجه، توسعه فضای کارگاهی و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه صورت پذیرد تا در راستای شکوفایی هر چه بیشتر و توسعه مطلوب این دانشگاه گام برداشته و بتوانیم نقش کلیدی خود را در حوزه اشتغال به نحوی شایسته انجام دهیم.

وی توضیحاتی در خصوص نقاط قوت و جایگاه استان و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و کشاورزی استان و کمبودها و کاستی‌های آموزشی، دانشجویی، کارگاهی و آزمایشگاهی مطرح کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول