اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رشد 55 درصدی تولید بنزین در لاوان+ ویدیو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افتتاح فاز جدید توسعه پالایشگاه لاوان افزایش بنزین از 2 میلیون لیتر در روز به 3 میلیون 100 هزار لیتر در روز رسیده که تقریبا 55 درصد رشد داشته است.

رشد 55 درصدی تولید بنزین در لاوان+ ویدیو

حجت‌الله عبدالمالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاوان ، اظهار داشت: امروز افتتاح یکی از فازهای توسعه پالایشگاه لاوان را داشتیم که در اثر آن میزان افزایش بنزین  از 2 میلیون لیتر در روز به 3 میلیون و 100 هزار لیتر در روز می‌رسد که تقریبا 55 درصد رشد داشته است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این پروژه مشترک بین همکاران ما در پالایشگاه لاوان و یک شرکت دانش بنیان داخلی بوده است و طرحی که سال‌ها به خاطر کیفیت پایین محصول فرانسوی امکان بهره‌برداری آن نبوده الحمدالله محقق شده است.

وی افزود: فن‌آوری‌های بومی اینجا در حوزه ساخت و بهره‌برداری از کاتلیزها برای نمک‌زدایی از نفتا صورت گرفته که قبلا تعهد فرانسوی‌ها بوده و نتوانستند به خوبی انجام دهند و متخصصین داخلی تماما این کار را انجام دادند و این فن‌آوری در ایران انجام شد و پالایشگاه‌های دیگر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

عبدالملکی گفت: در این شرایطی که کشور نیاز جدی به بنزین دارد و این نیاز روزانه نیز افزایش پیدا می‌کند این پروژه بسیار مهم که امروز اتفاق افتاده هم کیفیت 2میلیون لیتر بنزینی که قبلا تولید می‌شده افزایش پیدا کرده و به معیار یورو رسیده و هم این 1میلیون 100هزار لیتر افزایش تولیدی هم که اتفاق افتاده بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در حاشیه این پالایشگاه همکاران ما یک پروژه بزرگ را در نظر گرفتند که ان‌شاء الله که اگر آن اجرا شود بین 4 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و زنجیره نفت کشور تکمیل‌تر از گذشته خواهد شد و حال معطل تخصیص زمین از سمت سازمان منطقه آزاد و ویژه مانده است.

وزیر تعاون تاکید کرد: این افتخار را داریم که دست متخصصین داخلی کشور را ببوسیم، عزیزانی که در این سال‌ها مجاهدت کردند و در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی این اتفاق بزرگ افتاده است و قطعا مجموعه شرکت‌های صنعتی ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری حوزه نفت و پتروشیمی کشور افتخارات بزرگتری را در ماه‌های آینده شاهد خواهد بود.

گزارش از: فتح الله کمانداری

انتهای پیام/88028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول