اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تبادل زندانیان، مدیریت مرزها و توسعه روابط محور سفر «احمد وحیدی» به پاکستان

در دیدار وزیر کشور ایران با همتای پاکستانی مقرر شد یک کارگروه مشترک برای تقویت روابط دوجانبه تشکیل، بازارچه‌هایی در مرزهای مشترک راه‌اندازی و تعداد پایانه‌های مرزی افزایش یابد.

تبادل زندانیان، مدیریت مرزها و توسعه روابط محور سفر «احمد وحیدی» به پاکستان

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ هیأت 9 نفره ایران به سرپرستی «احمد وحیدی» وزیر کشور برای یک سفر یک روزه وارد اسلام آباد شد.

وی در بدو ورود مورد استقبال «شیخ رشید احمد» همتای پاکستانی و سایر مقامات عالی رتبه قرار گرفت و مذاکرات دوجانبه بین هیأت ایرانی و مقامات ارشد وزارت کشور پاکستان انجام شد.

در این گفت‌وگوها تکمیل هر چه سریع‌تر عملیات حصارکشی در مرز پاکستان و ایران، وضعیت امنیتی منطقه، فاجعه انسانی احتمالی در افغانستان و سایر موضوعات مهم مورد بررسی قرار گرفت.

دو کشور همچنین پیشنهادات مختلفی را برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی انسان، قاچاق مواد مخدر و همچنین تبادل زندانیان و ارائه تسهیلات به زائران و مسافران مورد بحث و بررسی قرار دادند.

احمد وحیدی وزیر کشور ایران حملات تروریستی اخیر در پاکستان را محکوم کرد و شیخ رشید احمد نیز از حمایت ایران از موضع پاکستان در قبال کشمیر اشغالی تقدیر کرد.

در پایان دیدار و گفت‌وگوی وحیدی و رشید احمد نیز بیانیه ای از سوی وزارت کشور پاکستان صادر شد.

بر اساس این بیانیه دو کشور توافق و تأکید کردند که خاک پاکستان و ایران را نمی توان برای فعالیت های تروریستی علیه یکدیگر مورد استفاده قرار داد.

یک کارگروه مشترک برای تقویت روابط دوجانبه بین پاکستان و ایران تشکیل خواهد شد. بازارچه‌هایی در مرزهای پاکستان و ایران راه‌اندازی و تعداد پایانه های مرزی افزایش می یابد.

وزیر کشور ایران قرار است در این سفر با «عمران خان» نخست وزیر و دیگر مقامات عالیرتبه پاکستانی دیدار کند.

این گفتگوها بر روابط دو جانبه، مدیریت مرزهای پاکستان و ایران و تبادل زندانیان متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول