اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روستای «بیابانک»؛ کلکسیونی از معماری ایرانی/ معاون استاندار سمنان: بافت تاریخی در کویر احیا شود

روستای «بیابانک»، گنجینه‌ای باارزش و کلکسیونی از معماری ایرانی است که به گفته معاون استاندار سمنان باید بافت تاریخی آن در دل کویر کشورمان احیا شود.

روستای «بیابانک»؛ کلکسیونی از معماری ایرانی/ معاون استاندار سمنان: بافت تاریخی در کویر احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان عصر امروز در بازدید از روستای بیابانک، ضمن تأکید بر لزوم احیای بافت قدیمی این روستا عنوان کرد: بخشی از اعتبارات انجام این طرح، از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تأمین خواهد شد.

در این سفر مقرر شد تا تعمیرات ابنیه تاریخی باقیمانده از گذشته در این روستا به‌منظور افزایش ظرفیت گردشگری و مهاجرت معکوس روستاییان با سرعت و تعامل دستگاه‌های مرتبط به انجام رسد.

به گزارش فارس؛ بیابانک، روستایی تاریخی و احتمالاً با قدمتی چند هزار ساله و از روستاهای بخش هفدر شهرستان سرخه در استان سمنان است.

این روستا، محلی گردشگری است و آستان امامزاده و مساجد و آب‌انبار بازسازی‌شده آن از جمله آثار باستانی این منطقه محسوب می‌شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین از دهیاری روستای صوفی‌آباد دیدن کرد.

این دهیاری در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی احداث و تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان برای احداث این مجموعه هزینه شده و تا اتمام عملیات اجرایی این پروژه نیز به ۲۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

در سفر حمیدی به روستای صوفی‌آباد، هم مقرر شد تا بخشی از هزینه‌های ساخت و اتمام این مجموعه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و بخش دیگر نیز توسط خودیاری اهالی و همچنین از محل اعتبارات دهیاری به انجام رسد.

ساختمان این دهیاری با توجه به بافت سنتی روستا و متناسب با وضعیت خاص این روستای هدف گردشگری در حال احداث است.‌

انتهای پیام/74003/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول