اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمایت دادستان کل کشور از آزادسازی سواحل/ بانک‌ها به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند

دادستان کل کشور از آزادسازی سواحل کشور و حریم رودخانه‌ها حمایت کرد و گفت: آزادسازی حریم سواحل و رودخانه‌ها کار مبارکی است که هم دستگاه قضایی و هم دولت کار خوب و مهمی انجام داده‌اند.

حمایت دادستان کل کشور از آزادسازی سواحل/ بانک‌ها به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زنجان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان و سایر مدعوین ضمن تبریک اعیاد رجبیه اظهار کرد: حجت‌الاسلام کرمی از دادستان‌های موفق و خوب ما محسوب می‌شود که انصافا عملکرد قابل  قبول و موفقی داشتند و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم و از دادستان جدید نیز انتظار داریم، ارتقای عملکرد دادسرای زنجان و رفع نواقصات را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه گسترده خواندن وظایف دادستان در نقش مدعی‌العموم بر پیگیری حقوق عامه که مصادیق زیادی دارند، تاکید کرد و افزود: دادستان همیشه باید در صحنه حاضر باشد و از دستگاه‌های اجرای نیز درخواست داریم در پیگیری حقوق عامه همکاری و همراهی بیشتری با دستگاه قضایی داشته باشند.

وی حمایت از تولید و اقتصاد جامعه را اولویت همه دستگاه‌های اجرای و قوه قضاییه بر شمرد و گفت: بانک‌ها باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در راستای رسالت ذاتی خود حرکت کنند و نیز شرایط اقتصادی جامعه اقتضا می‌کند دستگاه قضایی همچنان در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن در صحنه فعالیت داشته باشد.

دادستان کل کشور از آزاد سازی سواحل کشور و حریم رودخانه‌ها حمایت کرد و افزود: آزاد سازی حریم سواحل و رودخانه‌ها کار مبارکی است هم دستگاه قضایی و هم دولت کار خوب و مهمی انجام داده‌اند، ولی معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اول کارها قرار گیرد.

روحیه فساد ستیزی از ویژگی‌های برجسته رئیس قوه قضاییه است

 در ادامه این جلسه آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در سخنانی اظهار داشت: از حضرت امیر المومنین علی (ع) پرسیدند، عدالت بهتر است یا سخاوت، حضرت هم عدالت و هم سخاوت را تعریف کردند و فرمودند؛ عدالت آن است که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و سخاوت هم  بیش از استحقاق و ظرفیت است، بعد حضرت نتیجه گیری کردند، شما با سخاوت تعداد ۱۰ تا ۲۰ نفر را می‌توانید راضی نگه دارید، ولی با عدالت همه را می‌شود راضی نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز از همه ابعاد مختلف شرایط حساسی در کشور داریم و شاید هیچ وقت سه قوه قضاییه مانند امروز با همدیگر هماهنگ نبودند، انتظار این است که از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان و عملکرد خوبشان در این استان که امید آفرینی خوبی در جامعه ایجاد کردند، افزود: روحیه فساد ستیزی از ویژگی‌های خوب رئیس قوه قضاییه است.

آیت الله خاتمی با اشاره به جایگاه بالای امر قضا و قضاوت در جامعه گفت: در امر قضاوت به لحاظ نوع و حساسیت کار و اینکه هر دو طرف پرونده خود را ذی‌حق می‌دانند طبیعی است 50 درصد مراجعین ناراضی می شوند و حتی اگر حضرت علی (ع) که عادل‌ترین قاضی است، میان افراد قضاوت کند باز هم  تعدادی ناراضی هستند.

وی کار داوری و میانجیگری در قوه قضاییه را اقدامی خوب و اثر گذار در سازش پرونده‌ها برشمرد و اظهار داشت: رفع اختلاف و فصل خصومت بسیار ارزشمند است و استفاده از ریش سفیدان در این امر بسیار گره گشاست.

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها به ۵۸ روز 


حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد به میهمانان عزیز مخصوصاً دادستان کل کشور گفت: به لحاظ رعایت شرایط کرونایی و حسب تاکید دادستان کل کشور مبنی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ما نتوانستیم جلسه را به طور موسع برگزار کنیم که از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در مدت ۲ سال و ۷ ماه و ۲۶ روزی که در خدمت حجت‌الاسلام کرمی دادستان سابق زنجان بودیم، اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان چه در حوزه درون سازمانی و چه در حوزه برون سازمانی اتفاق افتاد.

صادقی نیارکی افزود: در حوزه حقوق عمومی، نظارت بر ضابطان قضایی، حفظ حقوق بیت‌المال، مبارزه با فساد اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شد که از اقدامات وی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: در این مدت با مساعدت دادستان کل کشور و دستورات ایشان در حوزه نیروی انسانی، شاهد افزایش کادر قضایی بودیم.

وی افزود: زمانی که حجت‌الاسلام کرمی مسؤولیت را بر عهده گرفتند فقط شعب تحقیق حدود ۹ هزار پرونده داشت که اکنون به ۳ هزار و ۵۳۰ پرونده رسیده است که کاهش ۶۰ در صدی دارد و اقدام بی‌نظیری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از همه اقدامات حجت‌الاسلام کرمی تقدیر و تشکر کرد و گفت: بهروز عباسی بعنوان دادستان جدید جنس کار را به خوبی می‌داند و وی قبلاً تجربه دادستانی داشته، در بخش‌های مختلف اقدامات خوبی انجام داده است و با شناختی که از ایشان دارم ان‌شالله در همین مسیر با جسارت، قدرت و اقتدار ادامه خواهند داد.

در پایان مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کرمی تقدیر و بهروز عباسی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/73005/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول