اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برزیل افزایش همکاری دفاعی با روسیه را خواستار شد

وزیر امور خارجه برزیل پس از دیدار با همتای روسی خود تمایل کشورش برای تقویت همکاری‌های دفاعی با روسیه را اعلام کرد.

برزیل افزایش همکاری دفاعی با روسیه را خواستار شد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کارلوس فرانکا» وزیر امور خارجه برزیل روز چهارشنبه گفت، کشورش خواستار افزایش همکاری‌های دفاعی با روسیه است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، فرانکا در دیدار چهارجانبه با «سرگئی لاوروف» همتای روس و وزرای دفاع دو کشور گفت: «همکاری‌های دفاعی در حال تبدیل شدن به یکی از حوزه‌های مهم همکاری‌های ما است».

وزیر امور خارجه برزیل افزود: «از دیدگاه برزیل، روسیه کشوری پیشگام در زمینه فناوری است. علاقه داریم از دانش و تجربه روسیه در حوزه فناوری‌های دفاعی استفاده کرده و به‌منظور تقویت توان دفاعی، تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم».

فرانکا در ادامه گفت، دیدار و گفت‌وگوی وزرای دفاع روسیه و برزیل نشان‌گر تمایل برازیلیا به تقویت همکاری دفاعی با مسکو بوده و دو طرف در رایزنی‌های خود توجه زیادی به تضمین امنیت سایبری داشتند.

این مقام برزیلی افزود: «ما روش‌های خصوصی نگه‌داشتن اطلاعات به‌ویژه در فضای سایبری را به بحث گذاشتیم. با توجه به وضعیت فعلی جهان، این مسئله یکی از مهم‌ترین دستورکارهای گفت‌وگوهای امروز بود».

سفر هیأتی از دولت برزیل به روسیه با حضور «جایر بولسونارو» رئیس جمهور این کشور در حالی انجام شده که کشورهای غربی با اشاره به بحران فعلی اوکراین، زمان انجام این سفر را نامناسب و مغایر مواضع غرب دانسته بودند. با این حال بولسونارو گفته بود با محوریت همکاری‌های اقتصادی به مسکو سفر می‌کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک فرد مطلع نوشت، مقامات آمریکایی می‌گویند سفر بولسونارو به مسکو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را که در حال مذاکره با غرب بر سر مسائل اوکراین است، جسورتر خواهد کرد.

پیش از این نیز روزنامه برزیلی «فولا دی سنت پائولو» نیز با افشای این فشار دیپلماتیک به برزیل نوشته بود به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا بخشی از تلاش در سطح بین‌المللی به منظور منزوی کردن روسیه باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول