اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تخصیص 125 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تخصیص ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات در استان خبر داد و گفت: از این اعتبار برای هر شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تخصیص 125 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی امروز در جلسه شورای اسلامی استان، با اشاره به تسهیلات ۱۹ میلیاردی نهادهای دامی استان در گذشته اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش و پشتکار مسؤولان مربوطه ۱۵ میلیارد تومان بیشتر از سهم استان با کارمزد ۱۱ درصدی به استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به سهمیه نهاده‌های دامی عشایر دامدار افزود: این امر سبب نارضایتی سایر دامداران در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: سهم دامداری‌های صنعتی از نهادهای دامی بیشتر از دامداری‌های سنتی بوده و این امر بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

جعفری با اشاره به امر فرآوری زرشک، زعفران و عناب گفت: زمینه ارسال این محصولات به تهران به زودی فراهم می‌شود، که برای اجرای هر یک از این طرح‌ها ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه توریست کشاورزی در استان می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد، متذکر شد: جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی استان آغاز به فعالیت کرده است.

جعفری با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش شترمرغ اضافه کرد: سرمایه‌گذار برای بررسی زمینه پرورش حدود ۵ هزار تا ۱۰ هزار قطعه شترمرغ را وارد استان می‌‌کند.

وی از تخصیص ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات در استان خبر داد و گفت: از این اعتبار برای هر شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای کشاورزی قراردادی در دولت سیزدهم افزود: این امر در ۲ هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است.

الگوی کشت برای ۱۱ محصول استان انجام می‌شود​

«محمدحسین اکبری» معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بیشتر در حوزه ترویج فعالیت دارد، اظهار کرد: میزان ۹۰.۵ درصد از حوزه کشاورزی خصوصی و تنها ۹.۵ درصد آن دولتی است.

وی با اشاره به اینکه ۸.۵ درصد اعتبار استان به حوزه کشاورزی اختصاص دارد، اضافه کرد: این حوزه ۸۰ درصد اشتغال استان را به خود تخصیص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با دادن اعتبار به صندوق‌های حمایت کشاورزی رونق پیدا می‌کند، متذکر شد: مشکلات این حوزه با مشارکت مردم قابل حل است.

اکبری گفت: در ۴۳ سال گذشته در راستای استقلال مالی استان‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه باید مشاوره لازم برای الگوی کشت در استان صورت گیرد، یادآور شد: الگوی کشت در حال حاضر در زمینه ۱۱ محصول استان انجام می‌شود.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار به استان

«علی محمدی » معاون آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار به استان تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای رفع بحران ۷ هزار رشته قنات در استان توزیع شده است، ادامه داد: احیای قنوات در استان سبب گسترش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول