اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انجام شخم زمستانه در ۱۸ درصد از شالیزارهای گیلان

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، شخم زمستانه در ۱۸ درصد از شالیزارهای استان انجام شده است.

انجام شخم زمستانه در ۱۸ درصد از شالیزارهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلان  ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد و ۳۰۰ هزار شالیکار در این اراضی در تولید برنج استان فعالیت دارند، اظهار کرد: شخم اول موجب مدیریت مصرف آب در تولید برنج می شود و تاکنون شخم اول را در ۱۸ درصد از شالیزارهای استان انجام داده اند.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان از بارندگی‌های اخیر و آب‌های سطحی برای زدن شخم اول شالیزارها استفاده کنند، گفت:از این طریق کشاورزان باید بتوانند ضمن دفع آفات از جمله کرم ساقه خوار برنج، مصرف آب زراعی را مدیریت و در مصرف کود و سموم کشاورزی هم صرفه‌جویی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار تن کود کشاورزی خریداری و ذخیره سازی شده است، افزود:کشاورزان می‌توانند به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه و پس از ارائه کد ملی و دریافت حواله الکترونیکی، کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های بخش خصوصی و دفاتر تعاون روستایی دریافت کنند.

محمدی با بیان اینکه رعایت تعادل در مصرف انواع کود، باعث افزایش تولید می‌شود، گفت: از کشاورزان می‌خواهیم هنگام خرید کود اوره، سهمیه کود پتاس و فسفات را هم دریافت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول