اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ترکمنستان و سازمان ملل در بخش صنعت و محیط زیست

یونیدو (بخش صنعتی سازمان ملل) اعلام آمادگی کرد در نوسازی بخش صنعت و همچنین توسعه مناطق صنعتی، پارک‌های علمی و فناوری، زیرساخت‌های کیفی، سرمایه‌گذاری و ارتقاء فناوری‌ با ترکمنستان همکاری می کند.

همکاری ترکمنستان و سازمان ملل در بخش صنعت و محیط زیست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، یونیدو (بخش صنعتی سازمان ملل) اعلام  آمادگی کرد تجربیات خود را در رسیدگی به موضوعاتی مانند بهره وری منابع و هوای پاک، امنیت زیستی، مدیریت منابع آب و انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی در صنعت را به ترکمنستان ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های یونیدو، این سازمان علاقه‌مند به ادامه همکاری با دولت ترکمنستان در نوسازی بخش صنعت و همچنین ارتقای مناطق صنعتی، پارک‌های علمی و فناوری، زیرساختهای کیفی، سرمایه گذاری و ارتقاء فناوری‌ است.

 بر اساس این اطلاعات، یونیدو به تقویت همکاری‌های فنی خود با دولت ترکمنستان و ارائه دانش فنی و تجربیات انباشته خود ادامه می‌دهد و همچنین به این کشور کمک می‌کند تا به پلتفرم‌های بین المللی برای اجرای اولویت‌های توسعه صنعتی دسترسی پیدا کند.

یونیدو در بیانیه‌ای گفت: ما معتقدیم این اقدام به انجام وظایف تعیین شده در برنامه ملی توسعه اجتماعی-اقتصادی ترکمنستان برای سال‌های 2011-2030 کمک می‌کند.

در حال حاضر، یونیدو با دولت ترکمنستان برای دستیابی به رشد اقتصادی فراگیر و پایدار همکاری می‌کند. همچنین در حال انجام فعالیت‌هایی با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور از طریق ترویج توسعه بخش خصوصی، تقویت صنعت کشاورزی، حفاظت از محیط زیست و ترویج توسعه منابع انرژی جایگزین در چارچوب همکاری توسعه پایدار برای سال 2025-2021 است.

همچنین در چارچوب پروژه «حمایت از معیشت و اقتصاد مقاوم در مناطق خشک ترکمنستان» که به طور مشترک توسط برنامه توسعه سازمان ملل متحد، ​​وزارت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ترکمنستان و اقلیم ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول