اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در دوحه: دست ما به سمت همسایگان گشوده است

حسین امیرعبداللهیان که به همراه رئیس‌جمهور در دوحه حضور دارد در توئیتی با بیان اینکه تحکیم مناسبات با همسایگان بویژه کشورهای عرب اولویت اساسی در سیاست ایران است، نوشت: دست ما به سمت همسایگان گشوده است.

امیرعبداللهیان در دوحه: دست ما به سمت همسایگان گشوده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در سفر به دوحه همراهی می‌کند، امروز (سه شنبه) در توئیتی درباره این سفر نوشت: دکتر رئیسی میهمان دولت قطر است و از سوی امیر ‌قطر مورد استقبال گرم قرار گرفت.روابط ایران و قطر در بخش دولتی و مردمی ریشه دار است و بر مبنای منافع مشترک تنظیم شده است.

وی افزود: تحکیم مناسبات با همسایگان به ویژه کشورهای عرب اولویت اساسی در سیاست ایران است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد:دست ما به سمت همسایگان گشوده است.

 

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان دیروز دوشنبه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت امیر قطر به دوحه سفر کرد و امروز هم قرار است در نشست اوپک گازی شرکت کند. حسین امیرعبداللهیان نیز چندی پیش نیز در سفری به منطقه به دوحه رفت و با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در همین خصوص نیز سعید خطیب‌زاده دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سفر غیرعلنی وزیر خارجه قطر به تهران و این‌که در سفر آیت‌الله رئیسی به دوحه درباره مذاکرات وین گفت‌وگو خواهد شد نیز گفت: با دوستان و همسایگان درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنیم.  روشن است گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین مخاطبان آن ۱+۴ و شرکای ما در پرونده مذاکرات وین، ۱+۴ هستند و آمریکا تلاش می‌کند که بلیت بازگشت به اتاق برجام را از طریق این گفت‌وگوها به دست بیاورد.

وی ادامه داد: با دوستانمان در خصوص وین در حوزه مشورت آنچه اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کنیم، ولی بیش از آن انجام نمی‌شود. چون مذاکرات وین مربوط به حوزه دیگری است و همانطور که درباره منطقه و ارتباط با دوستان در منطقه هیچ وقت اجازه ندادیم کشورهای فرامنطقه‌ای ورود و مداخله کنند، البته با آنها هم درباره تحولات منطقه صحبت کرده و نکاتی را گفتیم و مشورت‌هایی دادیم و تبادل تجربیاتی کردیم.سفر آقای دکتر رئیسی به دوحه به دعوت امیر قطر به عنوان سفر رسمی دوجانبه انجام می‌شود و پیش از اجلاس اوپک گازی انجام می‌شود و تلاش شده بود این‌ها به یک فضای مشترک برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول