اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

معاون وزیر صمت: قیمت تولید کالا شفاف‌سازی می‌شود/ دولت دنبال تغییر شرایط اقتصادی است

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان، قیمت تولید کالاها شفاف‌سازی می‌شود، گفت: دولت به دنبال تغییر شرایط اقتصادی مردم است.

معاون وزیر صمت: قیمت تولید کالا شفاف‌سازی می‌شود/ دولت دنبال تغییر شرایط اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دولت به دنبال تغییر در سفره مردم است، گفت: یکی از برنامه‌های دولت به‌منظور تغییر در شرایط اقتصادی مردم که ارتباطی با اجانب ندارد، مربوط به شفاف‌سازی و نظارت بر فرآیند تأمین و توزیع کالا است.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در خصوص درج نکردن قیمت تمام‌شده کالا و عرضه آن با چندین برابر قیمت تمام‌شده به مصرف‌کننده، اظهار کرد: در حال حاضر مستندات فروش تولیدکنندگان در خصوص ۸۴ هزار قلم کالا به‌ دست‌ آمده و طبق بررسی‌های انجام‌شده در برخی کالاها تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت وجود داشته است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: امروز هفت هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولیدکننده شده است که حدود چهار هزار و ۵۰۰ قلم کالا قیمت کاهشی بین پنج تا ۶۰ درصد دارد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی این طرح شفاف‌سازی و همگانی کردن نظارت است، گفت: با درج قیمت تولیدکننده روی کالا قیمت نهایی آن با ۳۰ درصد افزایش برای مردم مشخص می‌شود و هرگونه افزایش غیرمجاز تخلف محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این نشست، انجام نظارت کافی بر کمیت و کیفیت کالا را در کنار درج قیمت تولیدکننده ضروری دانست.

وی افزود: زمانی که مردم فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت را همسو با حقوق خود ببینند در اجرای طرح همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول