اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان حمایت خود را از اوکراین اعلام کرد

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، مخالفت خود با هرگونه تصمیمی که با تمامیت ارضی اوکراین در تضاد باشد، اعلام کرد.

اردوغان حمایت خود را از اوکراین اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت‌وگوی کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، درباره تصمیم روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این گفت‌وگو، مخالفت خود با هر تصمیمی که با تمامیت ارضی اوکراین در تضاد باشد، اعلام کرد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان به زلنسکی اعلام کرده که تصمیم روسیه برای برسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک اقدامی غیرقابل قبول است.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی فرصت‌های دیپلماتیکی برای حل مشکلات تاکید کرد.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از برگزاری یک نشست اضطراری با نمایندگان دولت اوکراین در روز سه شنبه و به منظور بررسی تحولات مربوط به شرق اوکراین خبر داد. ترکیه یکی از اعضای ناتو است.

یکی از عوامل بحران کنونی اوکراین مربوط به طرح پیوستن اوکراین به سازمان دفاعی ناتو است که روسیه به شدت درباره آن هشدار داده است.

شامگاه دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استقلال دو جمهوری‌ دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفاظت از صلح» را انجام دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول