اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرتقال شب عید کشور تا 20 اسفند تامین می‌شود/ توزیع ۱۰۰ تن گوشت مرغ در مازندران

مدیر تعاون روستایی مازندران از توزیع ۱۰۰ تن مرغ و گوشت منجد از هفته آینده در استان برای مصارف شب عید خبر داد و گفت: برای خرید ۲۸ هزار تن پرتقال شب عید کشور در استان برنامه‌ریزی و تاکنون ۹ هزار تن به سایر استان‌ها حمل شده است و تا ۲۰ اسفندماه پرتقال شب عید کل کشور تامین خواهد شد.

پرتقال شب عید کشور تا 20 اسفند تامین می‌شود/ توزیع ۱۰۰ تن گوشت مرغ در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سلیمان حاتم‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان تعاون روستایی مازندران  که با حضور حجت‌الاسلام حسین قبادی مسؤول نهاد نمایندگی در سازمان تعاون روستایی کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه مازندران در ۱۹ محصول رتبه برتر در کشور دارد، اظهار کرد: مازندران در تولید مرکبات، کیوی، برنج و گل و گیاه نقش مهمی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه بحث بازرگانی محصولات کشاورزی بر عهده سازمان تعاون روستایی است، گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی در تمام مناطق استان مستقر و تعاونی‌های روستایی فعال و در ۱۲ شهرستان استان فعال است.

مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه موضوع اصلی در این سازمان بخش نهاده‌های کشاورزی است، افزود: ۳۶۸ شرکت تعاونی فعال که ۷۴ در بخش نهادهایی دامی است.

حاتم‌نژاد عمده فعالیت‌های این سازمان را در بخش نهاده‌های کشاورزی، بخش سم و کود برشمرد و ادامه داد: بسیاری از تعاونی‌ها نیمه‌فعال هستند و در شهرستان رامسر شاهد کاهش فعالیت بخش کشاورزی هستیم و تعیین تکلیف شرکت‌های غیرفعال است و حتی بحث انحلال این تعاونی باید بررسی شود.

وی تشکیل مجامع عمومی سازمان تعاونی روستایی برای تعیین تکلیف  این واحدها را ضروری برشمرد و تصریح کرد: با کمبود امکانات در شرکت‌های تعاونی مواجه هستیم که با امکانات کمی که داریم، خدمات خوبی انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی مازندران با اشاره به اینکه خرید گندم از کشاورزان یکی از ماموریت‌های این سازمان بوده است، گفت: فراهم شدن زمینه خرید ۷۰ هزار تن یکی از ضرورت‌هایی است که باید به سازمان تعاون روستایی برگردد.

حاتم‌نژاد با اعلام اینکه این سازمان  ۲۰ درصد توزیع نهاده‌ کود اوره را برعهده دارد، افزود: توزیع نهاده‌های دامی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی به عهده تعاونی و با نظارت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی نظام صنفی، با تشکیل نظام صنفی تعاون روستایی یکی از برنامه‌های این سازمان است که با تشکیل نظام صنفی بخشی از امور به  این سازمان واگذار می‌شود.

حاتم‌نژاد با اشاره به اینکه مشکل خاصی برای خرید پرتقال در استان نداریم و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد، یادآور شد: برای خرید ۲۸ هزار تن پرتقال شب عید کشور در استان  برنامه‌ریزی شد و تاکنون ۹ هزار تن به سایر استان‌ها حمل شده است و تا ۲۰ اسفندماه پرتقال شب عید کل کشور تامین خواهد شد.

وی به طرح بازرگام که توزیع هوشمند اقلام اساسی است، اشاره کرد و ادامه داد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته کالاهای اساسی در این بستر به صورت هوشمند توزیع می‌شود که در این زمینه  با یک شرکت دانش‌بنیان در ساری، جویبار و قائمشهر توافق شده است تا به شکل پایلوت توزیع اینترنتی کالاهای تنظیم بازار را داشته باشیم.

مدیر تعاون روستایی مازندران از توزیع ۱۰۰ تن مرغ و گوشت منجد از هفته آینده در استان برای مصارف شب عید خبر داد و گفت: به عنوان نمونه در شهرستان رامسر هم این طرح به دلیل ظرفیت پذیرش مسافر اجرایی می‌شود.

حاتم‌نژاد همچنین به پاره‌ای از چالش‌ها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: کاهش تولید و فعالیت اراضی کشاورزی در برخی از نقاط استان و نیمه و غیرفعال شدن  تعاونی‌ها از مشکلات عمده این بخش است.

وی با اشاره به وظایف محوله به این سازمان اظهار کرد: یکی از وظایف این سازمان تعیین تکلیف شرکت‌های تعاونی غیرفعال و جلسات و مجامع عمومی در راستای سیاست‌های این سازمان برگزار شده است.

مدیر تعاون روستایی مازندران ادامه داد: عمده فعالیت بخش کشاورزی بحث بازرگانی و توزیع نهاده کشاورزی است و تا دهه ۷۰ مدت توزیع نهاده دامی بر عهده تعاون روستایی بوده اما پس از ورود بخش خصوصی درآمد حاصل از فعالیت مجموعه کاهش پیدا کرد و این مشکل در کنار مطالبه بازنشستگان این سازمان منجر به بروز مشکلاتی شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول