اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

پیشنهاد تبدیل سه گرایش اصلاح‌طلبی به سه حزب

فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در جریان اصلاحات حداقل 3 گرایش حضور دارد، گفت: یک گرایش معطوف به قدرت و صندوق‌ رای، یک گرایش جامعه محور و گرایش سوم تلفیقی از این دو گرایش است.

پیشنهاد تبدیل سه گرایش اصلاح‌طلبی به سه حزب

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بحث تبدیل 31حزب اصلاح‌طلب به 3یا 4حزب اظهار داشت: این بحث جدید نیست و در گذشته هم مطرح بوده و یادم هست که در همایش فصلی چند سال پیش خانه احزاب،‌ مرحوم آیت‌الله هاشمی برای اولین بار مطرح کرد که احزاب کشور در قالب5یا 6 حزب متشکل شوند تا هدف واقعی تشکیل حزب تحقق پیدا کند. 

تشتّت حزبی جز هدررفت نیروها ثمر دیگری ندارد

وی افزود: احزاب هم به این نتیجه رسیدند که این تشتّت که ایجاد شده، جز هدررفت نیروها ثمر دیگری ندارد و بهتر است که جریان های شبیه به هم در قالب حزبی واحد فعالیت کنند.

ادغام سه گزایش حزبی اصلاح‌طلب

شریف با بیان اینکه قابل انکار نیست که در داخل جریان اصلاحات حداقل 3گرایش حضور دارد، تصریح کرد: یک گرایش از خودشان با عنوان گرایش معطوف به قدرت و صندوق محور اسم می برند و یک گرایش جامعه محور است و گرایش سومی هم وجود دارد که تلفیقی از این دو گرایش است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هرکدام از گرایش ها طرفدارانی دارند و یک سری از احزاب خود را به این روش ها مقید می دانند و اگر اتفاق ایجاد 3یا 4 حزب بیفتد، اتفاق مبارکی خواهد بودو فضا را به سمت کارکرد واقعی حزبی پیش می‌برد و این اتفاق ممکن است در جریان اصولگرا هم رخ دهد و در بین اصولگراها هم تعدد احزاب داریم.

وی با بیان اینکه این اقدام در جریان اصلاح طلب به عنوان اظهار نظر و پیشنهاد مطرح بوده ولی جزو برنامه‌های اصلی و راهبردی جبهه اصلاح طلبان ایران نبوده است،‌ گفت: با این حال این مسئله از طرف برخی از اعضا در قالب پیشنهاد مطرح شده است.

اصلاح طلبان از اعتدالگرایان استقبال نمی‌کنند

شریف با بیان اینکه پذیرش اعتدالگرایان با توجه به ائتلاف ناموفق با آقای روحانی در 8سال گذشته خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و آنها فعالیت جداگانه انجام می‌دهند،‌گفت: انسجامی که در داخل جبهه اصلاحات در قالب 31 حزب هست، با سه گرایش مطرحی که وجود دارد می‌تواند تبدیل به 3حزب شود.

دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران اسلامی بیان داشت: کارگزاران به عنوان یک رویکرد با گرایش کسب قدرت و صندوق رای،‌ حزب اتحاد ملت طیف دیگر که به دنبال جامعه‌پردازی هستند و طیف میانه همچون احزاب مردم سالاری، و حزب اسلامی کار که بنا به اقتضا هر دو رویکرد را لازم می‌دانند، سه طیف هستند که می توانند در قالب سه حزب اصلاح‌طلب بروز و ظهور داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول