اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مرگ 154 هزار نفر در آمریکا بر اثر شیوع امیکرون/ تلفات سنگین‌تر نسبت به دلتا

در حالی که بسیاری از کارشناسان سویه امیکرون ویروس کرونا را خفیف‌تر از نوع دلتا می‌دانند، ایالات متحده مرگ و میر بیشتری را در جریان آخرین موج این جهش نسبت به موج قبلی که دلتا بود، گزارش کرده است.

مرگ 154 هزار نفر در آمریکا بر اثر شیوع امیکرون/ تلفات سنگین‌تر نسبت به دلتا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل سی‌جی‌تی‌ان، رسانه‌های ایالات متحده گزارش دادند، در حالی که بسیاری از کارشناسان سویه امیکرون  ویروس کرونا را خفیف‌تر از نوع دلتا می‌دانند، ایالات متحده مرگ و میر بیشتری را در جریان آخرین موج این جهش نسبت به موج قبلی که دلتا بود گزارش کرده است.

براساس این گزارش‌ها، از ۲۴ نوامبر سال گذشته، زمانی که آفریقای جنوبی برای اولین بار نوع امیکرون را به سازمان جهانی بهداشت گزارش داد، ایالات متحده بیش از ۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار عفونت جدید و بیش از ۱۵۴ هزار مورد مرگ را تایید کرده است.

اگرچه ایالات متحده اولین عفونت امیکرون خود را در ۱ دسامبر شناسایی کرد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده از آن زمان تایید کرده است که جهش امیکرون حداقل یک هفته زودتر در این کشور بوده است.

در مقابل، بین ۱ اوت تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، مدت مشابهی که بدترین موج دلتا در ایالات متحده را شامل می‌شود، حدود ۱۱ میلیون عفونت جدید و ۱۳۲ هزار مرگ در این کشور تایید شده است.

تعداد تلفات در طول موج امیکرون حدود ۱۷ درصد بیشتر از دوره دلتا بوده است.

گزارش سیاتل تایمز نوشت که تعداد قربانیان بر «آسیب‌پذیری مستمر کشور» تأکید می‌کند و می‌افزاید: «وقتی تعداد مبتلایان به عدد نجومی 30 میلیون نفر می‌رسد، حتی یک نرخ ناچیز مرگ‌ومیر به معنای تعداد فاجعه‌بار مرگ است».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول