اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لودریان: امنیت رئیس‌جمهور اوکراین موضوع اصلی است

وزیر امور خارجه فرانسه گفت این کشور آماده کمک به رئیس‌جمهور اوکراین در صورت تهدید جانی علیه اوست.

لودریان: امنیت رئیس‌جمهور اوکراین موضوع اصلی است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد تحولات اوکراین به ویژه در منطقه «دونباس» چیزی جز بهانه‌ای برای پوتین به منظور آغاز یک جنگ همه‌جانبه نبود و افزود امنیت رئیس‌جمهور اوکراین موضوع اصلی است و پاریس آماده کمک به زلنسکی در صورت تهدید جانی علیه اوست. 

به گزارش سی‌ان‌ان، وزیر امور خارجه فرانسه سپس ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تصمیم گرفته که اوکراین را از نقشه کشورها حذف کند.

او به ایستگاه رادیویی «فرانس اینتر» گفت تحریم‌های اروپایی اعلام شده در ۲۴ ساعت گذشته برای خفه کردن عملکرد روسیه طراحی شده است. لودریان همچنین اظهار داشت که تحریم‌های فرانسه علیه روسیه که هنوز از سوی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اعلام نشده، شدید و قوی خواهد بود و به این معنی است که دیگر نمی‌توانند فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه داشته باشند. وی در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت‌های دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوئیفت تاکنون شامل تحریم‌ها نشده، گفت: زیرا باید با سرعت عمل می‌کردیم. 

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر اقتصاد فرانسه هم در اظهاراتی گفت هدف تحریم‌های اقتصادی اروپا ضربه زدن به اقتصاد روسیه و منزوی کردن آن از سیستم مالی است. وی افزود: به دنبال تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای تقویت استقلال اروپا در زمینه انرژی به ویژه گاز هستیم.

پیش‌تر زلنسکی در پیامی ویدئویی در بامداد امروز (جمعه) متعهد شد در حالی که نیروهای اوکراین با نیروهای روس مقابله می‌کنند، در کی‌یف می‌ماند. وی گفت: دشمن من را به عنوان هدف شماره یک مشخص کرده، خانواده من هدف شماره دو هستند. آن‌ها می‌خواهند با نابود کردن رئیس دولت، اوکراین را از نظر سیاسی نابود کنند. من در پایتخت خواهم ماند. خانواده من نیز در اوکراین هستند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش از آن، در پاسخ به این سوال که آیا نگران امنیت زلنسکی است یا خیر، به «سی‌بی‌اس» گفت: تا جایی که می‌دانم، رئیس‌جمهور زلنسکی در سمت خود در اوکراین باقی می‌ماند و البته ما نگران امنیت همه دوستانمان در اوکراین هستیم، مقامات دولتی و دیگران.

در دومین روز از درگیری‌ها در اوکراین بامداد امروز صدای چند انفجار در پایتخت این کشور شنیده شد و متعاقب آن آژیر خطر به صدار درآمد. ارتش اوکراین می‌گوید در حوالی شمال کی‌یف در حال مقابله با نیروهای روسیه است که قصد ورود به این شهر را دارند. (پوشش لحظه به لحظه فارس از تحولات اوکراین را اینجا دنبال کنید)

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول