اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید قرقیزستان بر توسعه زیرساخت‌های ریلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

نخست وزیر قرقیزستان بر توسعه زیرساخت‌های راه آهن در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

تأکید قرقیزستان بر توسعه زیرساخت‌های ریلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عاقل بیک جباراف»، نخست وزیر قرقیزستان در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در شهر «نورسلطان» اظهار داشت: یکی از دلایلی که مانع تحقق پتانسیل کریدورهای حمل و نقل می‌شود، فقدان پیوندهای لازم زیرساخت‌های راه آهن در قلمرو هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است.

به گفته وی، یکی از جنبه‌های مهم افزایش حجم تجارت متقابل و بین‌الملل، افزایش پتانسیل ترانزیتی است، زیرا سیستم‌های حمل‌ونقل کشورهای عضو اوراسیا امکان اتصال بهینه شبکه حمل‌ونقل در جهات شرق-غرب و شمال-جنوب را فراهم می‌کند .

نخست وزیرقرقیزستان اطمینان داد ایجاد و توسعه بیشتر زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در قلمرو کشورهای عضو، هم به پیشرفت اقتصادی کشورهای عضو ما و هم به توسعه تجارت جهانی کمک می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که نیاز به حل فوری دارد، شناسایی اسناد واکسیناسیون از جمله واکسن‌های ضد کووید 19 است که در فضای اقتصادی اوراسیا استفاده می‌شود. امروزه، در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اروپا، روسیه و قزاقستان در مورد روی به رسمیت شناختن گواهی‌های واکسیناسیون علیه کووید-19 به صورت دوجانبه توافق کرده‌اند.

جباراف گفت: ما معتقدیم که این تجربه می‌تواند برای ایجاد یک سیستم هدفمند برای بهبود اقتصادی در دوره پسا کووید و توسعه اقتصادی بیشتر کشورهای عضو گسترش یابد. من متقاعد شده‌ام که کاری که انجام می‌دهیم و تصمیم‌هایی که به‌موقع اتخاذ می‌شود، به توسعه بیشتر همگرایی اوراسیا و بهبود رفاه شهروندان ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول