اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقوع ۸۵ فقره آتش‌سوزی طی یک‌سال اخیر در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: امسال۸۵ فقره حریق در سطح بیش از ۱۵۲ هکتار از اراضی جنگلی استان رخ داد.

وقوع ۸۵ فقره آتش‌سوزی طی یک‌سال اخیر در  جنگل‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _منطقه ساری با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند، اظهار کرد: شعار هفته منابع طبیعی امسال باعنوان» همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی نامگذاری شده که با مشارکت یکدیگر بتوانیم از این طبیعت خدادادی حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال شرایط سختی را در جنگل‌های استان شاهد بودیم، گفت: امسال۸۵ فقره حریق در سطح بیش از ۱۵۲ هکتار از اراضی جنگلی استان رخ داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری، دلیل عمده این حریق‌ها را خطای انسانی اعلام کرد و یادآور شد: اگر افراد  در اثر بی‌توجهی آتشی را روشن و آن را خاموش نکنند، با وزش باد این آتش به سایر نقاط سرایت کرده و به عرصه‌های ملی خسارت وارد می‌کند.

این مسوول هشدار داد: در حال حاضر جنگل‌های استان در حال حاضر پر از برگ‌های خشک است و با توجه به بارش کم باران در این چند ماه آماده حریق هستند که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

ذکریایی در پایان گفت: مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کرده و در صورت روشن کردن از خاموش شدن آن به‌طور کامل اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول