اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مددکاری؛پلی برای توانمند سازی و بازگشت زندانیان به جامعه

مدیرکل زندان های فارس گفت: مددکاری در زندان هنر می باشد، چرا که با چالش های متفاوتی در زندان مواجه است از یک طرف باید زندانی را از لحاظ روحی، روانی، رفتاری، اخلاقی، مهارتی و توانمندسازی آماده بازگشت به جامعه کند و از طرفی دیگر علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی، پرونده قضایی وی را بررسی و به مراجع قضایی منعکس کند.

مددکاری؛پلی برای توانمند سازی و بازگشت زندانیان به جامعه

به  گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل زندان های فارس در جمع مددکاران زندان مرکزی شیراز افزود: مددکار تنها فردی است که می‌تواند پل ارتباطی بین زندانی و خانواده او و شاکیان پرونده باشد و با توجه به این شاخصه ها، مددکاری از امور مهم و با اهمیت در زندان ها می باشد و کار مددکار با دیگران کارکنان متفاوت است.

وی اضافه کرد: ما باید بدانیم که این جایگاه قداست دارد زیرا مددکار، کار خدمت به همنوع را دنبال می کند.

مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: حق آزادی، بعد از حیات بنیادی ترین حق در جامعه بشری است و تمام تلاش مددکار این است که زندانی با استفاده از ارفاقات و امتیازات قانونی به این حق دست یابد و به همین دلیل است که اهمیت کار شما مددکاران را دوچندان می کند. 

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، با همت شما عزیزان و کمک خیرین زمینه آزادی 232 زندانی جرائم عمد از زندان های استان فراهم شده است که این تعداد آزادی زندانی عمد جای خرسندی دارد. 

ابراهیمی گفت:با ایجاد بستر لازم به منظور افزایش ایجاد زمینه صلح و سازش بین زندانیان و شکات آنان، خصوصاً زندانیان محکوم به قصاص که مدت زمان طولانی وضعیت آنان توسط اولیای دم مشخص نشده است، اولیای دم تعداد 42 نفر از زندانیان محکوم به قصاص دعوت و زمینه جلب رضایت تعداد 38 نفر از آنان فراهم گردیده است که از این تعداد، تاکنون 10 نفر از آنان از زندان آزاد شده اند و در پرونده گذشت شاکی، استان فارس رتبه اول کشور را دارد. 

مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: برای تعداد 41 نفر از زندانیان نیز اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی درخواست گردیده است که تاکنون تعداد 6 نفر آنها با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده و 20 نفر نیز قادر به تودیع تأمین نشده اند.

وی یادآور شد: علاوه برآن در 11 ماهه سال جاری  تعداد 1378 نفر از زندانیان جرائم عمد و غیر عمد زندان های استان نیز  با جلب رضایت شکات از زندان آزاد شده اند و این اقدامات با همت شما بزرگواران انجام شده است و لازم است با اقتدا به مولای متقیان حضرت علی(ع)، تلاش بیشتری داشته باشیم تا حقی تضییع نشود چرا که زندان آسیب های خاص خودش را دارد و ما باید با تمام تلاش از آسیب های ناشی از حبس بکاهیم.

در ادامه مدیرکل زندان های فارس به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی، از مددکاران زندان مرکزی شیراز، به نمایندگی از مددکاران زندان های استان با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد. 

این جلسه با حضور مدیرکل زندان های فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت، رئیس مرکز خدمات حمایتی و مراقبت بعد از خروج زندان های فارس و مددکاران زندان مرکزی شیراز در سالن ویدیو کنفرانس زندان های فارس برگزار شد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول