اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جدیدترین تحولات اوکراین/ توافق غربی‌ها برای اخراج برخی بانکهای روسیه از سوئیفت

وزارت دفاع اوکراین با انتشار یک تصویر گرافیک مدعی شده تا کنون ۱۳ فروند هواپیما، ۵۳۶ خودروی زرهی، ۸ بالگرد، ۱۵ توپ و ۱۰۲ تانک ارتش روسیه منهدم شده‌اند.

جدیدترین تحولات اوکراین/ توافق غربی‌ها برای اخراج برخی بانکهای روسیه از سوئیفت

سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس- روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این اقدام چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین صورت گرفت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات روسیه غیرنظامی کردن اوکراین و «نازی‌زدایی» از این کشور است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی نیز تا کنون چندین نوبت تحریم علیه روسیه معرفی کرده‌اند.

جدیدترین تحولات مربوط به این بحران در زیر به ترتیب زمانی آورده شده‌اند:

۰۴:۰۶-اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف

🔹شبکه خبری فاکس‌نیوز به استناد یک کانال تلگرام نزدیک به دولت اوکراین از اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف خبر داده است.

🔹این انفجار به ایجاد آتشی مهیب منجر شده است. مسئولان از ساکنان مناطق اطراف خواسته‌اند در خانه‌هایشان بمانند و پنجره‌ها را ببندند.

۰۲:۱۰- لوفت‌هانزا به مدت یک هفته پروازها به روسیه را متوقف می‌کند

🔹آلمان بامداد یکشنبه اعلام کرد در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین آماده بستن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای روسیه است.

🔹در تحولی جداگانه، شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان، لوفت‌هانزا اعلام کرد که تمامی پروازهای خود به مقصد روسیه را در هفته پیش رو لغو کرده است.

۰۱:۴۲- توافق متحدان غربی برای اخراج برخی بانکهای معین روسیه از سوئیفت

🔹 در بیانیه‌ای که سران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا منتشر کرده‌اند آمده است آنها متعهد شده‌اند اطمینان حاصل کنند که ارتباط برخی از بانکهای معین روسیه‌ای با سامانه پیام‌رسان مالی سوئیفت قطع می‌شود.

🔹این طرف‌ها گفته‌اند علاوه بر این متعهد می‌شوند با انجام اقداماتی مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر بین‌المللی خود برای تضعیف آثار تحریم‌ها شوند.

۰۱:۱۸- شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی کی‌یف

🔹برخی منابع خبری از جمله الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در مناطق «اوبولون»، «بوچا» و «هوستومل» در نزدیکی کی‌یف خبر می‌دهند.

۰۰:۵۸- اوکراین از ساکنان کی‌یف خواست پناه بگیرند

🔹دولت اوکراین به ساکنان کی‌یف هشدار داده سریعاً با توجه به احتمال حمله قریب‌الوقوع روسیه پناه بگیرند.

۰۰:۴۶- اتحادیه اروپا بستن حریم هوایی خود به روی روسیه را بررسی می‌کند

🔹برخی منابع خبری بین‌المللی مدعی شده‌اند اتحادیه اروپا بستن حریم هوایی خود به روی روسیه را بررسی می‌کند.

۰۰:۳۴- ادعای وزارت دفاع اوکراین درباره خسارات و تلفات ارتش روسیه

🔹وزارت دفاع اوکراین با انتشار یک تصویر گرافیک مدعی شده تا کنون ۱۳ فروند هواپیما، ۵۳۶ خودروی زرهی، ۸ بالگرد، ۱۵ توپ و ۱۰۲ تانک ارتش روسیه منهدم شده‌اند. مطابق این ادعا همچنین ۳۵۰۰ نظامی روسیه کشته یا زخمی شده و ۲۰۰ نظامی به اسارت گرفته شده‌اند.

 

۰۰:۲۷- فرانسه برای اوکراین تجهیزات نظامی بیشتر ارسال می‌کند

🔹دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد پاریس قصد دارد تجهیزات نظامی بیشتری برای اوکراین ارسال کند. فرانسه علاوه بر این گفته که تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

این خبر لحظه به لحظه به‌روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول