اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

259 تن سرم تاریخ مصرف گذشته امحا شد

محموله ۲۵۹ تن سرم بیمارستانی تاریخ مصرف گذشته در انبارهای اموال تملیکی استان تهران امحا شد.

259 تن سرم تاریخ مصرف گذشته امحا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محموله ۲۵۹ تن سرم بیمارستانی تاریخ مصرف گذشته صبح امروز در انبارهای اداره اموال تملیکی استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های ناظر امحا شد.

سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در این باره اظهار داشت: محموله‌ای که در حال امحا است ۲۵۹ تن سرم بیمارستانی تاریخ مصرف گذشته بوده که شهریور ماه برای امحا در اختیار ما قرار گرفت.

وی با اشاره به جزئیات ورود این کالا اظهار داشت: محموله سرم های بیمارستانی مربوط به سال ۹۸ بوده زمانی که اوج همه‌گیری کرونا بود و بیمارستانها به این سرم ها نیاز داشتند. بنا به دلایلی دو سال مجوز ترخیص از سوی وزارت بهداشت صادر نشد که آنها نیز موارد قانونی را در نظر گرفته‌اند. بعد از صادر شدن مجوز نیز امکان ترخیص از گمرک وجود نداشت، چرا که نباید کمتر از یک سوم تاریخ انقضای آن برای ترخیص باقی مانده باشد. نهایتاً این سرم‌ها برای امحا به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شد. در صورتی که قانون و مقررات رعایت می‌شد و دستگاه ها با یکدیگر هماهنگ بودند این کالا رسوب نمی‌شد و در مسیر قانونی امحا قرار نمی گرفت.

معاون وزیر اقتصاد به جلسه فرماندهی جلوگیری از رسوب کالاهای متروکه در گمرکات که روز گذشته به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد، اشاره کردو یادآور شد:‌ برنامه‌ریزی برای واردات کالا باید به گونه‌ای باشد که در گمرکات رسوب نکند و دستگاه‌های واردکننده در صورتی که اقدامات قانونی را به موقع انجام دهند و مجوزها در کمترین زمان ممکن صادر شود با مشکل عدم ترخیص اولیه کالا در گمرک مواجه نمی‌شویم.

وی تاکید کرد:‌ کارگروه فرماندهی کاهش رسوب کالا وظیفه شناسایی عوامل رسوب و همچنین راهکار هایی که منجر به رفع این مسئله می شود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول