اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفارت چین در مسکو: آمریکا بیش از ۲۰ کشور دنیا را بمباران کرده و تهدید واقعی، اوست

سفارت چین در مسکو با یادآوری فهرستی از کشورهایی که بعد از جنگ جهانی دوم توسط آمریکا بمباران شدند، خواستار به خاطر سپردن این مسئله شد که ایالات متحده تهدید واقعی برای جهان است.

سفارت چین در مسکو: آمریکا بیش از ۲۰ کشور دنیا را بمباران کرده و تهدید واقعی، اوست

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت چین در مسکو با بازنشر توییتی از «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه این کشور خواستار به خاطر سپردن این مسئله شد که ایالات متحده تهدید واقعی برای جهان است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این سفارتخانه دیروز (شنبه) در توییتر خود با انتشار توییت این مقام چینی که در آن تصویری از فهرست کشورهای بمباران شده توسط ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم دیده می‌شود، نوشت: هرگز فراموش نکنید که چه کسی تهدید واقعی برای جهان است. این فهرست شامل بیش از ۲۰ کشور است که تقریباً یک سوم جمعیت جهان است.

 


ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) هم در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، ایالات متحده را مسئول وضعیت فعلی اوکراین توصیف کرد و گفت: آمریکا باید از خود بپرسد که چه کسی تمامی این چیزها را آغاز کرد.

وزیر خارجه چین هم دیروز (شنبه) در گفت‌وگو با همتای آلمانی خود تاکید کرد چین با  تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه در پی تحولات اوکراین مخالف است. به گفته وانگ یی عضو شورای دولتی چین، تحریم‌های یکجانبه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و در روند حل و فصل سیاسی بحران کنونی (اوکراین و روسیه) تداخل ایجاد خواهد کرد. این مقام ارشد پکن گفت، چین از نزدیک در حال رصد وضعیت اوکراین است و از همه تلاش‌هایی که برای تسهیل اوضاع و حل و فصل سیاسی کمک می‌کند، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین همچنین خواستار رفع نگرانی‌های امنیتی روسیه شد و تاکید کرد، در موضوع گسترش ناتو به سمت شرق، باید به اهداف امنیتی مشروع روسیه به درستی پرداخته شود. وانگ یی تاکید کرد، جنگ سرد مدت‌هاست که تمام شده و ناتو باید درباره خود تجدیدنظر کند.

صبح روز پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.  

 با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند اما طبق گزارش‌ها، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را با کمک غرب و از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

 در بیانیه‌ای که سران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا منتشر کرده‌اند، آمده است آن‌ها متعهد شده‌اند اطمینان حاصل کنند که ارتباط برخی از بانک‌های روسیه‌ای با سامانه پیام‌رسان مالی سوئیفت قطع می‌شود. این طرف‌ها گفته‌اند علاوه بر این متعهد می‌شوند با انجام اقداماتی مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر بین‌المللی خود برای تضعیف آثار تحریم‌ها شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول