اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

روابط عمومی وزارت خارجه: سفارت ایران در کی‌یف باز است

روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سفارت ایران در کی‌یف باز است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همچنین اولین پرواز اختصاصی از تهران به ورشو برای بازگردندان اولین سری از هموطنان ایرانی تا ساعاتی دیگر انجام می‌شود.

روابط عمومی وزارت خارجه: سفارت ایران در کی‌یف باز است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) نهم اسفند ماه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تأکید بر باز بودن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، از برخی فضاسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ابراز تأسف کرد.  

در این اطلاعیه ضمن رد خبر منتشر شده مبنی بر تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، اعلام شده که این سفارتخانه کماکان به فعالیت خود در شرایط حاضر در اوکراین ادامه داده و در حال پیگیری وضعیت هموطنان ایرانی است. 

* برقراری پرواز از تهران به ورشو تا ساعاتی دیگر

روابط عمومی وزارت امور خارجه همچنین ضمن اعلام خبر برقراری اولین پرواز اختصاصی از تهران به ورشو و بازگشت اولین سری ایرانیان به تهران تا ساعاتی دیگر، خاطرنشان کرد: هموطنانی که مایل به اطلاع از وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین هستند می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۴۴۹۰۲۹ (۶۳) ۰۰۳۸۰ و  ۶۱۱۵۳۱۴۵ با سفارت و ستاد بحران اوکراین در تماس باشند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل اعلام کرده بود که یک فروند ایرباس این شرکت برای انتقال هموطنان مقیم اوکراین که خود را به لهستان رسانده‌اند، عازم ورشو شده است.

در بیانیه‌ای که اخیرا سفارت ایران در ورشو منتش کرد آمده بود که سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در حال هماهنگی با طرف لهستانی جهت اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: تلاش ما این است که بتوانیم ایرانیان را از طرق مختلف برگردانیم. در ورشو داریم این تلاش را با یک پرواز اختصاصی انجام می‌دهیم ولی ایرانیان باید برای بازگشت ثبت نام کنند که به تعداد برسد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست مجازی درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین بر ضرورت به کارگیری همه گزینه‌ها برای خروج ایمن ایرانیان از این کشور تأکید کرد و گفت: هیچ درخواستی از ایرانیان در هیچ شرایطی نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه همچنین پیش از این در تماس تلفنی با سرپرست سفارت ایران در ورشو پیگیر آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین که به لهستان رسیده‌اند، شد و بر فراهم کردن امکانات ضروری برای آنها تأکید کرد.

لازم به ذکر است، روابط عمومی وزارت امور خارجه امروز نیز در اطلاعیه‌ای به تشریح اقدامات انجام شده برای ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در اوکراین پرداخت و اعلام کرد که رایزنی‌ها با کشورهای همجوار برای خروج اتباع ایرانی در این کشور ادامه دارد. روابط عمومی وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور رصد و ارزیابی مستمر تحولات اوکراین و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز، در بهمن ماه سال جاری، ستاد بحران اوکراین به ریاست معاون وزیر امور خارجه و با حضور نمایندگان بخش‌های ذیربط در وزارت امور خارجه را ایجاد و در همین ارتباط هشدار سفر به اوکراین را بروزرسانی کرده و به رنگ قرمز تغییر داد.  (جزییات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول