اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| درخواست 12800 معلم حق‌التدریس/ آموزش و پرورش: حکم معلمان مشمول از اول اسفند اجرا می‌شود

12 هزار و 800 معلم حق‌التدریس مشمول قانون مجلس درخواست دارند که حکم استخدامی‌شان هرچه سریع‌تر اجرایی شود؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به معلمان گفت: «حکم معلمان مشمول از اول اسفند اجرا می‌شود».

فارس من| درخواست 12800 معلم حق‌التدریس/ آموزش و پرورش: حکم معلمان مشمول از اول اسفند اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس ـ مریم عابدینی: این روزها تعدادی از معلمان حق‌التدریس با تجمع در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی درخواست دارند که تکلیفشان روشن شود.

تعداد حدود 4 هزار معلم نیز در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای با عنوان «قانون استخدام حق‌التدریسان مرحله سوم را اجرا کنید» عنوان کردند: «اینجانبان مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان دور سوم که طبق قانون تبصره 10 ماده 17 برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس قبل از سال 91 مشمول استخدام پیمانی می‌شدیم؛ طبق این قانون تا پایان سال 1400 باید حکم استخدام پیمانی ما صادر می‌شد در حالی که به آخرین روزهای سال نزدیک می‌شویم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

ما مهارت‌آموزان دور سوم که قریب به 12800 نفر هستیم با داشتن کد پرسنلی و ابلاغ و سابقه تدریس چندین ساله در تاریخ 19 آذر 1400 آزمون جامع را با موفقیت پشت سر نهادیم و بر اساس قول وزارت برای صدور حکم پیمانی بعد از قبولی در آزمون و با وجود گذشت بیش از دو ماه از قبولی هنوز حکم ما صادر نشده است در حالیکه طبق قوانین موجود فرقی بین دور اول و دوم و سوم نبوده و نیست و فقط به دلیل کمبود ظرفیت دانشگاه این دسته‌بندی انجام شده بود و ابتدا قول همزمانی صدور حکم با گروه اول و دوم داده شد اما بعد قول بعد از آزمون جامع، و نگرانی ما هر لحظه بیشتر می‌شود

متأسفانه با نزدیک شدن به سال جدید، مدیران وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی هر زمان به بهانه‌های متعدد از صدور حکم برای دور سومی‌ها خودداری می‌کنند و به نوعی از قانون وضع شده تخطی می‌کنند؛ قانونی که با پیگیری نمایندگان مجلس لازم‌الاجرا شده و چه بسیاری از نمایندگان بی‌خبر بوده و گمان می‌کنند کار صدور احکام ما به پایان و سر منزل مقصود رسیده است!».

* وعده صدور حکم معلمان حق‌التدریس مشمول تا پایان بهمن داده شده بود

با سردبیر این پویش نیز گفت‌وگو کردیم تا ببینیم آخرین پیگیری‌های معلمان حق‌التدریس چه بوده است.

وی گفت: به معلمان گفته شده بود که بعد از برگزاری آزمون جامع، حکم آنها صادر می‌شود اما این اتفاق نیفتاد. اواخر بهمن رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت که تا پایان ماه بهمن، حکم‌ها صادر خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: معلمان نگران هستند که سال 1400 تمام شود و مهلت قانونی برای جذب آنها به پایان برسد و آنها به حقی که برایشان ایجاد شده است، نرسند؛ چرا که این معلمان سال‌هاست که با کمترین حقوق تدریس می‌کنند.

  * اگر معلم نیستیم چرا این همه سال تدریس می‌کردیم؟!

یکی از معلمان حق‌التدریس به خبرنگار فارس گفت: برخی می‌گویند حق معلمان حق‌التدریس نیست که استخدام شوند و توانایی ما را زیر سؤال می‌برند؛ سؤال ما این است که اگر از نظر آنها توانا نیستیم چرا سال‌هاست که به عنوان حق‌التدریس کار می‌کنیم؟

وی ادامه داد: وقتی که آموزش و پرورش به معلم نیاز دارد و کلاس‌های درس خالیست، ما برایشان معلم هستیم اما وقتی که می‌خواهند معلمان را تبدیل وضعیت کنند، ما را معلم نمی‌دانند و به توانایی ما شک می‌کنند؟!

این معلم حق‌التدریس اضافه کرد: توقع معلمان حق‌التدریس این است که تکلیفشان مشخص شود، چرا وقتی در آذر ماه دوره ما به پایان رسیده و آزمون جامع را هم با موفقیت پشت سر گذراندیم، باید این همه اذیت شویم؟

*نجار: از ابتدای اسفند حکم استخدامی اجرایی می‌شود

عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت معلمان حق‌التدریس گفت: برای تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس مشمول قانون که ابلاغ، گزینش و دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، با هماهنگی‌های انجام ‌شده مجوز استخدام برای آنها صادر خواهد شد و از اول اسفندماه حکم استخدام شان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این افراد تا پایان بهمن ماه حق التدریس و عیدی خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فارس، در حال نزدیک شدن به نیمه اسفند هستیم و هنوز حکم معلمان حق‌التدریس صادر نشده است، این معلمان توقع دارند که زودتر حکم استخدامی‌شان به مرحله اجرایی برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول