اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

حجامت کنید تا عمر بیشتری داشته باشید!

متخصص طب سنتی گفت: افرادی که حجامت می‌کنند عموما عمر بیشتری می‌کنند علت آن این است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود.

حجامت کنید تا عمر بیشتری داشته باشید!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم،گفت: کسانی که مکانیزم حجامت را بدانند مخالفتی با آن نخواهند داشت. در اینجا باید ببینیم حجامت چیست؟ در نظر بگیرید یک دستگاه آبمیوه گیری وجود دارد و فضولات آن باید تخلیه گردد، در بدن انسان نیز آلودگی‌هایی وجود دارد که نه با تعریق، نه با ادرار و مدفوع خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد: این آلودگی‌ها در فیلترهای بدن مانند پشت‌ ساق پا، پشت کلیه‌ها و بین دو کتف جمع می‌شوند. برای خون‌سازی بهتر بدن این آلودگی‌ها باید خارج شوند. تا زمانی که این آلودگی‌ها در بدن وجود دارد جسم انسان متابولیسم سالمی ندارد.

ابوالفضلی افزود: اگر دقت کنید افرادی که حجامت می‌کنند عموما عمر بیشتری می‌کنند علت آن این است که در حجامت خون آلوده و کثیف از بدن شما خارج می‌شود. سلول‌های مغز استخوان بسیار هوشمند و خون‌ساز هستند و پس از حجامت شروع به خون‌سازی جدید می‌کنند و مرتب به رگ‌های شما خون جدید انتقال می‌دهند. به همین دلیل فرآیند دستگاه گوارش، قلب و اکسیژن‌رسانی بهتر صورت می‌گیرد.

این متخصص طب سنتی افزود: با توجه به این مسائل کسی که حجامت مرتب انجام می‌دهد همواره بدنی فعال و سالم خواهد داشت و در نتیجه عمر طولانی‌تری خواهد داشت و کمتر به مریضی دچار خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در این دوران که بیماری شیوع پیدا کرده از حجامت استفاده کنیم تا بدن مقاوم‌تری داشته باشیم.

وی بیان داشت: بسیاری از افراد می‌گویند که ما جای حجامت کردن خون می‌دهیم اما اینجا فرقی وجود دارد. زمانی که شما خون اهدا می‌کنید دارید از سرخرگ‌ها خون می‌گیرید که آن خون تمیز است. ما توصیه می‌کنیم ابتدا حجامت کنید که خونتان تمیز‌تر شود و سپس خون خود را اهدا کنید.

ابوالفضلی گفت: حجامت یک نوع عمل جراحی ساده است؛ در نتیجه افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند حتما باید پیش پزشکی بروند که تخصص طب دارد. فردی که عمل حجامت را صورت می‌دهد باید به آناتومی بدن آشنا باشد تا آداب اصلی حجامت را انجام دهد. یک حجامت مفید برای هر نفر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه زمان می‌برد. عمل حجامت استانداردهایی دارد که تعریف آن در مکاتب مختلف متفاوت است.

این متخصص طب سنتی گفت: برای مثال در مکتب هندی‌هاحجامت به یک صورت انجام می‌شود؛ در حالی که چینی‌ها، یونانی‌ها، تبتی‌ها، ایرانی‌ها و عرب‌ها هرکدام متفاوت است. طی بررسی صورت گرفت متوجه شدیم مکتب ایرانی از مابقی نمونه‌ها بهتر است؛ چرا که اصول آن از تمامی مکاتب ذکر شده جمع‌آوری شده است.

وی متذکر شد: فردی که عمل حجامت را روی دیگران انجام می‌دهد باید بتواند افراد را معاینه کند و مشکلات دیابت، قلبی عروقی و ناراحتی‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد تا بداند پس از حجامت چگونه به مراجع خود خدمات ارائه دهد.

ابوالفضلی افزود: زمان مناسب حجامت ابتدای هر فصل است و این امر برای هر فرد با هر سن و جنسیتی صدق می‌کند. بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که کم‌خونی مانع انجام حجامت می‌شود اما باید بدانیم که عمل حجامت باعث برطرف شدن کم‌خونی می‌شود. این امر طی بررسی‌های متعدد تایید شده و حتی دانشگاه‌های بسیار شناخته شده به این مسئله رسیده‌اند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: از ویژگی‌های حجامت می‌توان به برطرف کردن رسوب رگ‌های فرد اشاره کرد. در کتابی از ابوعلی سینا آمده که او کف کفش آلوده را روی جای زخم حجامت می‌گذاشته است. طی بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم از آنجایی که بدن در آن زمان آسیب‌شناسی بسیار بالایی دارد سریعاً خود را واکسینه می‌کند و در نتیجه مقاوم‌تر خواهد شد.

ابوالفضلی تصریح کرد: این روش در دانشگاه شیکاگو به صورت مقاله ارائه گردید و تأیید شد.ما باید به بدن خود فرصت بدهیم تا خود را قوی کند. بسیاری از اشخاص به محض مریض شدن به دکتر مراجعه می‌کنند.

وی گفت: برای مثال اشخاص نباید از تب‌های ساده خود ترس داشته باشند؛ چراکه تب تنها یک فرصت برای شناسایی میکروب‌ها توسط گلبول‌های سفید است و شما با مراجعه سریع به دکترها این فرصت را از بدن خود می‌گیرید.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: البته باید بدانیم که تب در کودکان می‌تواند خطرناک باشد و گفته ما به معنی آن نیست که هیچ‌وقت به دکتر مراجعه نکنید. جدا از ابتدای هر فصل، ایام حزیران یعنی آخر خرداد ماه نیز زمان بسیار مناسبی برای حجامت است اما این به آن معنی نیست که تنها یک بار در سال حجامت کنیم.

وی یادآور شد:‌ما ۲۱ نقطه حجامت داریم که بهترین آن نقطه عام و بین دو کتف است. عمل حجامت باعث می‌شود انسان پس از دو روز احساس سبکی کند و حال بهتری نسبت به خود و زندگی داشته باشد.

ابوالفضلی درباره حجامت پس از واکسن‌ها، گفت: از آنجایی که بدن فاکتور جدیدی دریافت می‌کند و ما نمی‌دانیم چقدر واکسن‌ها با بدن ما سازگار هستند حتما توصیه می‌شود که افراد پس از دریافت دو دز واکسن حجامت کنند و این کار را در سه مرحله با فواصل یک ماه و نیمی انجام دهند. این باعث می‌شود اگر یک درصد مشکلی پس از واکسن‌ها در بدن ایجاد شده باشد برطرف شود.

وی افزود: بادکش‌ها که حجامت خشک نامیده می‌شود برای زمان‌هایی مانند سرماخوردگی بسیار مناسب است. بادکش گرم که به روش سنتی با لیوان و آتش انجام می‌شود می‌تواند برای بدن دردهای سرماخوردگی بسیار مناسب باشد. این امر حتی برای بدن دردهای کرونا نیز مفید واقع شود.

ابوالفضلی گفت: اگر ما به روش‌های درمانی گذشتگان خود که با علم امروز تایید شده‌اند رو بیاوریم می‌توانیم هم بیماری‌ها را درمان کنیم و هم اینکه از بیمار شدن پیش‌گیری کنیم. بزرگ‌ترین مراکز حجامت امروزه در ۵۶ ایالت آمریکا با هزینه‌های بسیار بالا صورت می‌گیرند. حجامت اصلا سنی ندارد و افراد از سنین کم کودکی می‌توانند حجامت کنند. من کودکان خود را از نوزادی حجامت کردم و همچنان این عمل را انجام می‌دهم.

وی افزود: مراقبت‌های خیلی خاصی برای بعد از حجامت وجود ندارد اما بسته به میزان انعقاد خود افراد پانسمان حجامت می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال گروه خونی  O میزان انعقاد خون دیری دارند و در نتیجه نیاز است پانسمان را برای مدت بیشتری روی زخم خود نگه دارند.  توصیه می‌شود افراد بعد از حجامت یک لیوان آب جوش و عسل یا نوشیدنی‌های گرم با قوت میل کنند.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: عمل بادکش نیز سختی خاصی ندارد، اما افرادی که می‌خواهند این کار را برای دیگران انجام دهند باید ابتدا دوره‌های مربوط به این کار را انجام دهند و مدتی تمرین کنند.

ابوالفضلی اضافه کرد: حجامت غیر از اینکه تعریف آموزه‌های اسلامی ما باشد مسئله‌ای است که مورد تایید علم روز جهان است. هرکس که به سلامت خود و خانواده‌اش اهمیت می‌دهد باید عمل حجامت را صورت دهد. به طور کلی حجامت ۷۸ یا ۷۹  ویژگی و آثار مثبت دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول