اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تاکید بر اجرای صحیح جهاد تبیین در راستای هویت‌سازی در جامعه

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، رسانه می‌تواند با عملکرد خود انسان‌های آن جامعه را پرورش دهد لذا برای تحقق این امر باید عقلانیت جامعه را شکوفا کنند و به شبهات ایجاد شده توسط رسانه‌های بیگانه پاسخ دهند زیرا در این صورت افراد جامعه در انتخابات خود به خوبی عمل می‌کنند.

تاکید بر اجرای صحیح جهاد تبیین در راستای هویت‌سازی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در کارگاه حقوق در رسانه در سالن اجتماعات تالار مرکزی رشت با بیان اینکه باید تمامی مردم در همه عرصه‌ها نسبت به مسائل حقوقی آشنا شوند، اظهار کرد: آشنایی با حقوق منجر می‌شود که انسان در همه عرصه‌ها مطالب حق را بیان کرده و از حقوق خود به خوبی دفاع کنند. 

وی رسانه را یکی از رشته‌های تاثیرگذار در علوم اجتماعی دانست و گفت: رسانه یک رشته بسیار خوب در علوم اجتماعی است که رغبت بسیار زیادی به این رشته در جامعه وجود دارد. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر تاثیر عمیق رسانه بر افکار عمومی بیان کرد: رسانه تاثیر عمیقی بر افکار عمومی داشته و هیچ عاملی به مانند رسانه تاثیرپذیری در جامعه را ندارد به طوری که می‌تواند با حقیقت آفرینی خود به ایجاد آرامش در کشور کمک کند. 

خلیلی، تصویرسازی را بزرگترین عامل در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: تصویرسازی بزرگترین نقش را در جامعه اسلامی دارد لذا این عمق آگاهی بخشی است که می‌تواند مردم را از ظلمت نجات داده و به سمت روشنایی سوق دهد. 

وی با بیان اینکه در اختیار داشتن رسانه بینا و با بصیرت منجر به افزایش بینش سیاسی در مردمان آن جامعه می‌شود، افزود: گیلان دارای مردمان فرهیخته و فهیمی است که به راحتی می‌توانند با بصریت خود مسائل حق و یا باطل را تشخیص دهند و نمونه بارز آن در سال  ۸۸ و آن حماسه هشت دی بوده است. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به نقش تحریف واقعیت‌های موجود در جامعه از صدر اسلام تاکنون در ایجاد ناامیدی گفت: از صدر اسلام تاکنون حاکمان با تحریف واقعیت حکومت کرده و مردم را تحت تأثیر قرار می‌داد به همین دلیل مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود تاکید به جهاد تبیین و مبارزه با جنگ شناختی دارند. 

خلیلی با بیان اینکه رسانه دو نقش و ساختار پرورشی و صنعتی دارد، تصریح کرد: رسانه می‌تواند با عملکرد خود انسان‌های آن جامعه را پرورش دهد لذا برای تحقق این امر باید عقلانیت جامعه را شکوفا کنند و به شبهات ایجاد شده توسط رسانه‌های بیگانه پاسخ دهند زیرا در این صورت افراد جامعه در انتخابات خود به خوبی عمل می‌کنند. 

وی یکی‌از مهم‌ترین اهداف استکبار را تغییر هویت دینی و مذهبی در جوامع اسلامی دانست و بیان کرد: دین و خانواده در گذشته در ساخت هویت بسیار تاثیر گذار بودند، ولی امروز رسانه هویت ساز بوده و در جامعه یک حقیقت ایجاد می‌کند به این منظور باید نسبت به انجام صحیح فرضیه جهاد تبیین در کشور کمک کرد در غیر این صورت رسانه‌های استکبار برای جامعه هویت‌سازی می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه ارتباط میان مسؤولان و رسانه باید بیشتر شود، افزود: هیچ اطلاعات و اسراری به جز اخبار و اسرار نظامی نباید از دید مردم پنهان باشد به این منظور مسوولان باید ارتباط خود با اصحاب رسانه را گسترش داده و به افزایش امید و جلب اعتماد مردم کمک کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول