اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مقاوم سازی 200 واحد مسکونی در مناطق روستایی باغملک

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: 200 واحد مسکونی در مناطق روستایی باغملک با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تا پایان شهریورماه 1401 مقاوم سازی می‌شوند.

مقاوم سازی 200 واحد مسکونی در مناطق روستایی باغملک

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور امروز در بازدید از روستاهای باغملک با تاکید بر لزوم مقاوم سازی در روستاها اظهار کرد: در مناطق روستایی با واحدهای مسکونی غیرمقاوم مواجه هستیم که باید با قید فوریت تحت مقاوم سازی قرار گیرند.

وی گفت: به دلیل اینکه تعداد زیادی از صاحبان این واحدهای مسکونی از تمکن مالی برخوردار نیستند، مقرر شد بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سطح کشور برای ساخت مسکن محرومین وجود دارد، 200 واحد در مناطق روستایی باغملک تا پایان شهریور 1401 مقاوم سازی شوند.

نیکزاد یادآور شد: برای این واحدها امکان استفاده از تسهیلات مسکن روستایی که با توجه ویژه رئیس دولت سیزدهم مصوب شده و توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل کشور ابلاغ شده است، وجود دارد.  

وی افزود: در عین حال بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز موافقت کرده است که در قالب این طرح برای هر واحد مسکونی روستایی50 میلیون وام بلاعوض در نظر گرفته شود و 8 تن سیمان و میلگرد مورد نیاز این واحدها نیز تامین می‌شود.  

رییس بنیاد مسکن کشور با اشاره به افزایش جمعیت در  مناطق روستای باغملک گفت: افق طرح هادی تعداد زیادی از روستاها به اتمام رسیده و مقرر شده است که با قید فوریت بازنگری طرح هادی 50 روستا در برنامه قرار بگیرد تا بتوانیم زمین مورد نیاز جوانان روستاها را برای ساخت مسکن در قالب این بازنگری تامین کنیم.

وی یادآور شد: در عین حال 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اجرای طرح هادی و احداث دیوارهای سنگی، زیرسازی و آسفالت معابر روستایی تامین شده است و این خدمات در 6 ماهه اول سال 1401 توسط همکاران ما در بنیاد مسکن استان و شهرستان  انجام می‌شود.  

انتهای پیام/  

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول