اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق در مرز با سوریه دیوار می‌کشد

ارتش عراق از قصد این کشور برای کشیدن دیوار مرزی با سوریه برای ممانعت از تردد تروریست‌ها خبر داد.

عراق در مرز با سوریه دیوار می‌کشد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  سرتیپ ستاد «قیس المحمداوی» جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، دیروز (پنجشنبه)، از قصد عراق برای ساخت یک دیوار مرزی با سوریه خبر داد.

او به خبرگزاری واع عراق گفت که کارهای بسیار خوبی از دو سال پیش برای تأمین امنیت مرزها به خصوص مرز با سوریه انجام شده و فرماندهی مرزبانی با اشراف ستاد مشترک ارتش دستاوردهای خوبی داشتند.

به گفته وی اقدامات خوبی در خصوص بهبود وضعیت سامانه‌های موجود در مرزها از نظر اداری، استحکام و نظارتی و نیز تجهیزات مربوط به پهپادها، بالن‌ها و دوربین‌های حرارتی در مقایسه با گذشته، انجام شده است.

المحمداوی در ادامه گفت که ارتش عراق قصد ساخت دیواری در مرز با سوریه دارد تا علی‌رغم استحکامات موجود، تأمین امنیت به صورت مأثرتری صورت گیرد

وضعیت سامانه‌های موجود در آن‌جا از نظر اداری، استحکام و نظارتی و نیز تجهیزات مربوط به پهپادها، بالن‌ها و دوربین‌های حرارتی در مقایسه با گذشته، بهبود چشمگیری داشته است.

اعلام ساخت دیوار مرزی با سوریه یک روز پس از سفر فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی به سوریه و دیدار با بشار اسد و گفت‌و‌گو در خصوص تجمیع تلاش‌ها برای تأمین امنیت مرز مشترک دو کشور، صورت می‌گیرد.

به گفته منابع امنیتی عراق، مناطق مرزی این کشور با سوریه عمق راهبردی تروریست‌های داعش محسوب می‌شود و آن‌ها از این مناطق برای انجام عملیات در خاک عراق تجهیز و اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول