اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اختتامیه جشنواره تجسمی فجر| وزیر ارشاد: از آفات اقتصاد هنر آگاهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق، از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد؛ اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

اختتامیه جشنواره تجسمی فجر| وزیر ارشاد: از آفات اقتصاد هنر آگاهیم

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر روز گذشته (جمعه ۱۳ اسفند) با معرفی برگزیدگان در رشته‌های دهگانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به حضور آیت‌الله رئیسی در موزه هنرهای معاصر تهران گفت: امسال برای نسختین بار در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر از رئیس جمهور دعوت شد تا در بخش «آینه در آینه» چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی حضور یابند و این حضور زمینه هم‌اندیشی خوبی ‌شد که ایشان با فعالان این حوزه داشتند و امیدواریم نتیجه این گونه هم‌اندیشی ها به حل مشکلات فعالان عرصه هنرهای تجسمی منجر شود.

وی با اشاره به برپایی دوره‌های آموزش هنری در ۷۲ شهرستان کم‌برخوردار افزود: برگزاری استانی جشنواره نقطه قوت بزرگی در چهارمین دوره از برگزاری بود و این گستردگی برگزاری نشان دهنده عدالت فرهنگی بود. عدالت فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم در همه جای کشور پهناور عزیزمان زمینه‌ای برای بروز و ظهور جوانان مستعدمان را فراهم کنیم و این نگاه در جشنواره امسال رقم خورد.

* از آفات اقتصاد هنر آگاهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره چهاردهم تجسمی فجر گفت: حضور قوی جوانان در کنار استادان یکی از نقاط قوت این جشنواره بود. امیدواریم کار آموزشی قوی و مدون باعث ظهور استعدادهای بیشتر در کشور شود.  تقویت اقتصاد هنر و فرهنگ و صنایع خلاق از محورهای اصلی کار ما در وزارتخانه است. می‌دانیم این کار آفاتی داشته و دارد اما برای پایه‌ریزی یک کار سالم در حال برنامه‌ریزی و شکوفاسازی آن هستیم.

اسماعیلی با اعلام دبیری مجدد سیدعباس میرهاشمی از سوی برگزارکنندگان گفت: اینکه در آیین پایانی جشنواره دبیری جشنواره آینده نیز مشخص می‌شود، ابتکار جذابی بود. امیدواریم با عزم قوی و برنامه ریزی‌های دقیق با نگاه محوری به دنبال تحقق شعارهایمان باشیم و سال آینده جشنواره‌های فجر با رونق بیشتر برگزار شود.

 

 

میرهاشمی، دبیر چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم در ابتدای این مراسم گفت: امروز اختتامیه جشنواره‌ای است که حدود ۶ ماه برای برگزاری آن تلاش شده است. در این دوره از جشنواره اتفاقات خوبی افتاد که نخستین آن‌ها بازدید رئیس‌جمهور محترم از نمایشگاه آینه در آینه بود. اتفاق فرخنده دیگر، گستردگی جشنواره در  ۲۹ استان در بخش «تجسم هنر» بود.

در بخش دیگری از اختتامیه چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر، مفاخر هنری با اهدای نشان عالی هنرهای تجسمی، لوح مفاخر و طوبای زرین جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند که عبارتند از: محمد بهرامی (نگارگر)، شجاع‌الدین شهابی (نقاش، مجسمه‌ساز و سرامیست)، علی‌اشرف صندوق‌آبادی (خوشنویس)، اسماعیل عباسی (عکاس)، رضا لواسانی (مجسمه‌ساز و تصویرگر) و ریحانه کفشچیان مقدم فرزند زنده‌یاد اصغر کفشچیان مقدم.

همچنین کتاب ۶۴۰ صفحه‌ای چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد و خراسان رضوی اداره‌کل برگزیده در بخش «تجسم هنر» چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شد.

 

 

سپس برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند:

نقاشی
برگزیده: پریا مالمیر

تقدیرشدگان: مصطفی سروریان، کامیار صادقی و سالی سمیعی کاشی

نگارگری

برگزیده: هادی فقیهی

تقدیرشدگان: حبیب‌الله سوخته‌سرایی، نازی عظیمی، رضا بدرالسماء و فرید هنرور

کاریکاتور

برگزیده: احسان چراغی ایرانشاهی

تقدیرشدگان: علیرضا پاکدل، طاهر شعبانی و فاطمه باقری هفشجانی

مجسمه

برگزیده: نسرین شاپوری آذر (طوبای زرین)، هنگامه صالح ذهتاب (تندیس ایثار)

تقدیرشدگان: نسیم ابوالقاسم و ونوشه شکری

طراحی گرافیک

برگزیده: محمدرضا چیت‌ساز، میکائیل براتی و صادق ایلی (هیأت هنر)

تقدیرشدگان: همچنین، محمد افشار، زینب ربانی خواه و مرتضی رحمتی

عکاسی

برگزیده: صابر قاضی (طوبای زرین)، مرتضی جابریان (تندیس ایثار)

تقدیرشدگان: ساسان مویدی، غلامرضا احمدی و مهدی محبی‌پور

هنرهای جدید

برگزیده: الهه عبدالله‌زاده

تقدیرشدگان: مرضیه غلامشاه ماهانی، علیرضا امین مظفری و سمیه آرزوفر

سرامیک

برگزیده: محمدرضا رونده

تقدیرشدگان: نجمه عبداللهی و فتح‌الله زیارتی

تصویرسازی

برگزیده: مریم سادات سیادت

تقدیرشدگان: لیلا تیموری‌نیا، ریحانه رحیم‌پور اصفهانی و علی عباس‌نیا

خوشنویسی

برگزیده: محمد فاتح نطنزی

تقدیرشدگان: کاظم خراسانی، مصطفی عابدینی، مجید داستانی و علی خیری حبیب آباد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول