اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بن زاید با رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد

ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات آخرین تحولات اوکراین را تلفنی با رئیس جمهور این کشور بررسی کرد.

بن زاید با رئیس‌جمهور اوکراین تلفنی گفت‌وگو کرد

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی تماسی تلفنی درخصوص مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» این تماس بن زاید در چارچوب تداوم بحث و بررسی‌ها درباره مهم‌ترین تحولات میدانی اوکراین با رهبران جهان صورت گرفته است.

ولی‌عهد ابوظبی طی این تماس با رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اطلاع از آخرین تحولات جاری، بر اهمیت ایجاد راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره، گفت‌وگو و تفاهم تاکید کرد.

بن زاید در ادامه اذغان داشت: ابوظبی براساس اصول انسانی در سیاست خارجی خود به دنبال کمک به شهروندانی است که از این بحران آسیب دیده‌اند و دولت امارات از تمام تلاش‌ها در جهت حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.

وی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید مجدد بر ضرورت تداوم تماس‌های جدی در جهت ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین، این مسئله را به نفع تمام طرف‌های درگیر و امنیت ملی‌شان دانست.

پیش از این بن‌زاید در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن بررسی آخرین وضعیت درگیری‌ها بین مسکو و کی‌یف، درخصوص پرونده انرژی و ضرورت حفاظت از ثبات در بازار انرژی جهانی گفت‌وگو کرده بود.

این تماس‌های ابوظبی با مقامات کشورهای اروپایی نظیر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و همچنین روسای جمهور روسیه و اوکراین در حالی پیگیری می‌شود که امارات در جلسه شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا باهدف محکومیت روسیه و الزام خروج نیروهای این کشور از اوکراین رای ممتنع داده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول