اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه طی دیداری بر تلاش‌های مشترک واشنگتن و آنکارا در جهت نتیجه‌بخشی مذاکرات روسیه و اوکراین تاکید کردند.

وندی شرمن در ترکیه و هماهنگی در خصوص اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده، روز گذشته (جمعه) با «ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه دیدار و درباره آخرین تحولات جهانی گفت‌وگو داشته است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» و بر اساس بیانیه صادرشده از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، شرمن و کالین درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای [در راس آن‌ها تحولات اوکراین] گفت‌وگو کرده‌اند.

دو طرف در این دیدار ضمن اظهار نگرانی و ناراحتی عمیق از درگیری‌های مسکو-کی‌یف، اذعان کردند: مسیر تحولات جنگ در اوکراین به پدیدآمدن بحران‌های انسانی جدید منجر شده است و در صورت ادامه جنگ، آثار آن برای کل منطقه و جهان ویران‌کننده خواهد بود.

براساس این بیانیه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و سخنگوی دولت ترکیه درباره افزایش تلاش‌ها مشترک در جهت تحقق نتایج مثبت بین روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند.

کالین نیز در این دیدار با تاکید بر تداوم تماس‌های دوطرفه بین ترکیه و آمریکا، از آمادگی آنکارا برای میزبانی گفت‌وگوها بین مسکو و کی‌یف خبر داد.

دو طرف در این دیدار بر تضمین صلح و ثبات در سوریه، لیبی و افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند. روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی سازی تُرکی-ارمنی نیز دو موضوع مورد بحث شرمن و کالین بوده‌اند.

روز گذشته معاون وزیر امور خارجه آمریکا در راس هیاتی از واشنگتن و با هدف انجام سفری منطقه‌ای به اسپانیا و چند کشور آفریقایی وارد استانبول ترکیه شد؛ وی قرار است امروز به آنکارا برود و با مقامات دیگر ترکیه نیز دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول