اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب‌ها است

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد «نرماب» و «چایلی» تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی و کنترل کننده سیلاب‌ها در سال‌های آتی خواهد بود.

سد «نرماب» و «چایلی» در گلستان تامین کننده آب شرب و کنترل کننده سیلاب‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا آریانپور نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: سد «نرماب» و «چایلی» دو سد مهم در گلستان برای تامین آب شرب و کشاورزی همچنین کنترل کننده سیلاب‌ها بوده و بهره‌برداری از آنها در رفع مشکلات آبی استان به ویژه شرق گلستان موثر است.

وی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از سد «نرماب» نیاز به تخلیه پنج روستا و کوچاندن آنها به مکان دیگر و احداث تأسیسات با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تا عملیات اجرایی برای احداث سدی آغاز می‌شود تمام خدمات برای روستائیان پشت سد متوقف خواهد شد پیشنهاد می‌شود قبل از عملیات اجرایی سد «چایلی» ۶ روستا پشت این سد را به مکان مناسب کوچنده شود.

آریانپور ادامه داد: این سد تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای انتقال این ۶ روستا به مکان مناسب به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی فرودگاه کلاله را یک ظرفیت عظیم در شرق برشمرد و افزود: فرودگاه کلاله ظرفیت خوبی برای جابه‌جایی یک میلیون نفر جمعیت شرق گلستان به طور پروازی بوده و تنها منتظر دستور مستقیم رئیس جمهور برای راه‌اندازی جایگاه سوخت در این فرودگاه هستیم.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مسکن مهر شهرستان کلاله در دولت‌های قبلی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ۷۲ خانوار از سال ۹۱ با رانش زمین در این مسکن مهر بی‌خانمان بوده و با اینکه واحدی را تحویل نگرفتند اما در حال پرداخت اقساط مسکن بوده و یا از طرف بانک برای معوقات بانکی اخطار دریافت می‌کنند.

آریانپور ابراز کرد: این تعداد خانواده فاقد مسکن چشم امید به تصمیم منطقی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات‌شان هستند.

* چتر حمایتی دولت برای مردم گلستان گسترده شود

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم گلستان کانون پدافند غیرعامل صنایع غذایی کشور بوده اما خود محروم و مظلوم واقع شدند و از دولت سیزدهم انتظار گستراندن بیشتر چتر حمایتی برای این استان هستند.

وی عنوان کرد: ابر محبت و کرامت دولت سیزدهم بر کویر ترک خورده و محروم استان بیشتر ببارد تا مشکلات مردم این استان کمتر شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول