اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معرفی دو بسته آموزشی برای بهبود کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان

با هدف ایجاد فضای تعاملی میان روان‌شناسان، والدین و کادر آموزشی و آشنایی با عملکرد نوآموزان و دانش‌آموزان در مدارس، دو بسته آموزشی طراحی شد.

معرفی دو بسته آموزشی برای بهبود کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری، نخستین بسته آموزشی تحت‌عنوان «کارکردهای اجرایی، توجه و تمرکز» با هدف پیشگیری از بروز ناتوانی‌های یادگیری در کودکان پیش‌دبستان و سال اول دبستان طراحی و تولید شد.

این بسته آموزشی از بخش‌های مختلفی چون کتاب راهنمای مربی، کتاب کاربرگ، کارت اشکال هندسی، کتاب و کارت داستان و ابزاری به نام «سوفار برد» که شامل ۳ دسته کارت الگو، مکعب‌‎های رنگی، کش رنگی و تخته یا برد است، تشکیل شده است.

به گفته علیرضا سبقتی مجری این طرح، این بسته آموزشی در مدارس، در ۲۰ جلسه یک‌ساعته توسط روان‌شناس به کودکان آموزش داده می‌شود و هر جلسه شامل فعالیت‌هایی چون کاربرگ، فعالیت حرکتی، داستان‌خوانی است و در انتهای هر جلسه، کاربرگ‌ها و نمره مربوط به هر فعالیت، به شکل طیف لیکرت به همراه گزارش رفتاری مربوط به آن جلسه، در پورتال ثبت می‌شود.

آموزش هیجان‌های مختلف

بسته دوم موسسه آموزشی سوفار تحت‌عنوان «کارکردهای اجرایی، تنظیم هیجان و بازداری پاسخ» با هدف آموزش هیجان‌های مختلف و شیوه ابراز درست آن در موقعیت به همراه آموزش مفهوم ذهن‌آگاهی و درک هیجان سایر افراد و هم‌چنین معرفی مهارت بازداری پاسخ، طراحی و به چاپ رسید.

این بسته آموزشی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از کتاب راهنمای مربی، کتاب کاربرگ وضعیت صورتی، جورچین صورتی یک، جورچین صورتی دو، کتاب داستان انتخاب صورتی و کتاب نگاه صورتی تشکیل شده است.

در کتاب نگاه صورتی که ایده اصلی آن، شناخت حالت‌های چهره زنان و مردان در سنین کودکی تا اواخر بزرگسالی است، با عکاسی از حدود ۵۰۰ نفر در ۶ حالت هیجانی، در نهایت در حدود ۳۰۰۰ فریم از ۶ هیجان اصلی که شامل شادی، ترس، خشم، غم، انزجار و تعجب است، عکاسی شد. هدف اصلی از این کتاب، آموزش شناخت حالات هیجانی چهره افراد در سنین، جنسیت و در موقعیت‌های مختلف است.

آموزش‌ آنلاین برای ۲۰۰ نفر

هم‌زمان با کسب مجوز ورود به مدارس شهر تهران تا سال ۹۸ و پیش از پاندمی کرونا و تعطیلی آنها در این دوران، در حدود هزار نوآموز تحت آموزش‌های حضوری و مستقیم بسته آموزشی توجه و تمرکز قرار گرفتند و هم‌چنین بیش از ۵هزار نفر از والدین در مناطق ۱۹گانه آموزش و پرورش در جلسات فرزندپروری شرکت کردند و بیشتر از ۲۰۰ ساعت جلسات ویژه موسسان و مدیران مراکز پیش‌دبستانی و دبستان مناطق ۱۹گانه نیز با حضور مربیان، مدیران و موسسان مراکز برگزار شد.

بعد از شروع کرونا و اعمال محدودیت در آموزش حضوری از فروردین ماه سال گذشته، کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار و تاکنون در حدود ۲۰۰ نفر تحت آموزش‌های آنلاین سوفار قرار گرفتند.

آموزش آنلاین فرصتی را در اختیار این موسسه گذاشت تا بتواند آموزش‌های لازم به نوآموزان و والدین آنان در برخی دیگر از شهرها از جمله اصفهان، قزوین، کردستان، کیش، بوشهر و بندرعباس ارائه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول