اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع صنعاء در محکومیت تحریم سوخت علیه یمن

کارکنان بخش بهداشت و شرکت نفت یمن طی تجمع امروز در صنعاء بی اعتنایی سازمان ملل به توقیف کشتی‌های حامل نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی را محکوم کرد.

تجمع صنعاء در محکومیت تحریم سوخت علیه یمن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، بخش بهداشت و درمان در صنعاء، پایتخت یمن بار دیگر در مورد خطرات توقف خدمات رسانی به شهروندان در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نتیجه ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط ائتلاف متجاوز هشدار داد.

به گزارش المسیره، «مطهر المرونی» مدیر دفتر بهداشت پایتخت یمن در مراسمی که امروز یکشنبه در صنعاء توسط کارکنان بخش بهداشت و کارکنان شرکت نفت یمن در مقابل دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد،  بی اعتنایی مداوم سازمان ملل به توقیف کشتی‌های حامل نفت یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: ادامه اقدامات خودسرانه ائتلاف متجاوز و دزدی دریایی علیه کشتی‌ها، حجم فاجعه انسانی علیه مردم یمن را به دلیل تعلیق کلیه خدمات و کار بیمارستان‌ها و مراکز دیالیز و کارخانه‌های تولید کپسول اکسیژن را نشان می‌دهد.

المرونی از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست با اعمال فشار بر کشورهای ائتلاف متجاوز برای آزادسازی کشتی‌های حامل مشتقات نفتی و رفع محاصره، مسئولیت‌های قانونی، اخلاقی و انسانی خود را انجام دهند.

در بیانیه‌ای که بخش بهداشت صنعاء منتشر کرد، همچنین از همه بخش‌های خدماتی خواسته شد تا برای افشای سازمان ملل متحد که شریک اساسی کشورهای متجاوز در کشتار مردم یمن است، به برپایی تجمع‌های اعتراضی ادامه دهند.

در این بیانیه بر اهمیت تسریع در آزادسازی مشتقات نفتی که علی‌رغم کسب مجوزهای سازمان ملل و تکمیل کلیه مراحل بررسی و حسابرسی به‌طور غیرقانونی توقیف می‌شود، تاکید کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که ادامه محاصره و ممانعت از ورود مشتقات نفتی، به ویژه با کاهش حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی از بخش بهداشت و محیط زیست و ممناعت از ورود دارو و لوزام درمانی، فاجعه سلامتی را در یمن ایجاد خواهد کرد که بزرگترین فاجعه در جهان خواهد بود.

وی موضع ضعیف سازمان ملل متحد و جامعه جهانی و سکوت شرم آور آن در قبال جنایات ائتلاف متجاوز آمریکا، عربستان و امارات و محاصره مردم یمن را در مقابل چشم و گوش جهانیان محکوم کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که بخش بهداشت یمن برای اداره بیمارستان‌ها، مراکز، کارخانه‌های اکسیژن و دارو به شش میلیون لیتر گازوئیل نیاز دارد.

در بیانیه مذکور تاکید شده است که بخش بهداشت به حق قانونی خود برای دفاع از زندگی یمنی‌ها در زندگی با عزت و آزادی به دور از هرگونه سلطه‌گری یا وابستگی پایبند است.

کمیته ساماندهی برنامه های مناسبات در استان‌های مختلف یمن از آحاد مردم این کشور در استان های مختلف برای حضور در راهپیمایی گسترده در محکومیت محاصره کمر شکن این کشور از سوی آمریکا و در تایید پاسخ هر گونه حمله با حمله دعوت کرد.

این راهپیمایی‌ها طی صبح و عصر فردا با شعار «تحریم مشتقات نفتی تصمیمی آمریکایی و گزینه ما اعصار الیمن است» برگزار می‌شود.

منظور از اعصار الیمن همان عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن و پویش بسیج مردمی در یمن با معنای طوفان یمن است که یمنی‌ها برای تاکید بر پاسخ به هر گونه تجاوز نظامی ائتلاف سعودی و محاصره آن علیه یمن به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول